fallback

Hyundai призна: „Светът не е готов за електрически коли“

Корейският производител ще предложи ново поколение термични двигатели

Hyundai е сред автомобилните марки, които са най-силно отдадени на електрификацията. Корейската група отдавна предлага електрически модели в гамата си и техният списък, включващ и спортни коли, се разширява непрекъснато. Въпреки това, компанията няма да изостави двигателите с вътрешно горене и ще продължи да ги усъвършенства, за да остане конкурентоспособна на много световни пазари.

Корейският производител ще продължи по двата паралелни пътя на развитие по една много проста причина - инфраструктурата за електрически автомобили все още не е налице. Или по-скоро този тип превозни средства са добре развити само в някои региони на света, смята Алберт Бирман, бивш ръководител на подразделението N на Hyundai и настоящ технически консултант на марката.

„Ние продължаваме проучванията на топлинни двигатели, които ще отговарят на бъдещите разпоредби по отношение на емисиите. Нямаме алтернатива. Не можем да се откажем от това решение. Ние сме глобална марка и сме наясно, че инфраструктурата за електрически модели няма да е достатъчна в някои страни през следващите години", обяснява Бирман в интервю за CarExpert.

Препратката е ясно – пазарите в Южна Америка и Азия (с изключение на Южна Корея, Япония и преди всичко Китай, където всеки месец се записват рекордни регистрации на електрически автомобили). Някои региони на Европа и Северна Америка също не се изключват, защото и там инфраструктура за електромобили на места също е доста изостанала.

В Hyundai непрекъснато обновяват съществуващите задвижващи системи и са готови да създаде ново поколение двигатели, което да отговаря на бъдещите екологични стандарти, включително влизащия в сила през 2025 година Euro 7. В допълнение към тях корейската група работи и над много алтернативни проекти, включващи хибридни и водородни задвижващи системи.

Сред последните е и един от най-интересните модели - N Vision 74. Това е прототип с ретро-дизайн, оборудван с технология за водородни горивни клетки. Неговата задвижваща система развива 680 к.с. и 900 Нм.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Това нещо Тойота от колко години го говори? Питам разбирачите, които плюеха и казваха, че не можели да правят електрички и заради това. Трябва да си много НЕумен, за да кажеш ппдобно нещо за най-технологичната автомобилна марка с най-много патенти и иновации.
  • #7
    Кольо ( преди 2 години )
    То голяма изненада наистина......ел кола освен в някои много богати и добре организирани страни, другаде не виждам как ще стане скоро....едно е да искаш , друго е даааа стане..... хааааахааа..... мноооооооого далече сме още
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Само в кликбейтърските ви жОрналистичски глави са признали. Европа, САЩ, Китай - трите най-големи пазара са готови за електромобили и ги искат. Трите държат над 60% от глобалните продажби. Хюндай казва, че ще разработва ДВГ за останалите 30 и няколко процента, което не е чудно.
  • #5
    FenIX ( преди 2 години )
    От личен опит абсолютно вярна констатация на Хюндай. Освен инфраструктура и цената на тока на бързите зарядни станции е еквивалентна на бензина дори при високите му цени сега. При близо 1 лв за kW и средно разход 12-13 kW/100 км излиза че с тези пари зареждаш 4-5 литра бензин. Тоест цената е като да караш хибрид или кола на газ. Тях обаче ги зареждаш за 2-3 мин а и са много по-евтини от еквивалентните ел коли. Към момента са ок за града и то ако имаш къде да ги зареждаш на цени на битов ток.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Нямало било разбираш ли кон к у ренция между ДВГ и електричките? Абе вие имате ли акъл да се движите по права линия?
  • #3
    //// ( преди 2 години )
    То пък тесла има една развита мрежа...
  • #2
    TSLA ( преди 2 години )
    "Ще си продава колите този, който има мрежа. Ние нямаме." Нищо ново.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз не разбирам, защо трбяваа едното, да унищожи и измести другото, при положение, че реално конглокенция между тях няма. Все ендо да ми кажете, че бензин, трява да измести дизел или обрантото? Или, че като има ел. скутери сега, не трябвало да има колела?
fallback
Последни