fallback

Hyundai призна: „Светът не е готов за електрически коли“

Корейският производител ще предложи ново поколение термични двигатели

Hyundai е сред автомобилните марки, които са най-силно отдадени на електрификацията. Корейската група отдавна предлага електрически модели в гамата си и техният списък, включващ и спортни коли, се разширява непрекъснато. Въпреки това, компанията няма да изостави двигателите с вътрешно горене и ще продължи да ги усъвършенства, за да остане конкурентоспособна на много световни пазари.

Корейският производител ще продължи по двата паралелни пътя на развитие по една много проста причина - инфраструктурата за електрически автомобили все още не е налице. Или по-скоро този тип превозни средства са добре развити само в някои региони на света, смята Алберт Бирман, бивш ръководител на подразделението N на Hyundai и настоящ технически консултант на марката.

„Ние продължаваме проучванията на топлинни двигатели, които ще отговарят на бъдещите разпоредби по отношение на емисиите. Нямаме алтернатива. Не можем да се откажем от това решение. Ние сме глобална марка и сме наясно, че инфраструктурата за електрически модели няма да е достатъчна в някои страни през следващите години", обяснява Бирман в интервю за CarExpert.

Препратката е ясно – пазарите в Южна Америка и Азия (с изключение на Южна Корея, Япония и преди всичко Китай, където всеки месец се записват рекордни регистрации на електрически автомобили). Някои региони на Европа и Северна Америка също не се изключват, защото и там инфраструктура за електромобили на места също е доста изостанала.

В Hyundai непрекъснато обновяват съществуващите задвижващи системи и са готови да създаде ново поколение двигатели, което да отговаря на бъдещите екологични стандарти, включително влизащия в сила през 2025 година Euro 7. В допълнение към тях корейската група работи и над много алтернативни проекти, включващи хибридни и водородни задвижващи системи.

Сред последните е и един от най-интересните модели - N Vision 74. Това е прототип с ретро-дизайн, оборудван с технология за водородни горивни клетки. Неговата задвижваща система развива 680 к.с. и 900 Нм.

fallback
fallback
Последни