fallback

Hyundai призна: „Светът не е готов за електрически коли“

Корейският производител ще предложи ново поколение термични двигатели

Hyundai е сред автомобилните марки, които са най-силно отдадени на електрификацията. Корейската група отдавна предлага електрически модели в гамата си и техният списък, включващ и спортни коли, се разширява непрекъснато. Въпреки това, компанията няма да изостави двигателите с вътрешно горене и ще продължи да ги усъвършенства, за да остане конкурентоспособна на много световни пазари.

Корейският производител ще продължи по двата паралелни пътя на развитие по една много проста причина - инфраструктурата за електрически автомобили все още не е налице. Или по-скоро този тип превозни средства са добре развити само в някои региони на света, смята Алберт Бирман, бивш ръководител на подразделението N на Hyundai и настоящ технически консултант на марката.

„Ние продължаваме проучванията на топлинни двигатели, които ще отговарят на бъдещите разпоредби по отношение на емисиите. Нямаме алтернатива. Не можем да се откажем от това решение. Ние сме глобална марка и сме наясно, че инфраструктурата за електрически модели няма да е достатъчна в някои страни през следващите години", обяснява Бирман в интервю за CarExpert.

Препратката е ясно – пазарите в Южна Америка и Азия (с изключение на Южна Корея, Япония и преди всичко Китай, където всеки месец се записват рекордни регистрации на електрически автомобили). Някои региони на Европа и Северна Америка също не се изключват, защото и там инфраструктура за електромобили на места също е доста изостанала.

В Hyundai непрекъснато обновяват съществуващите задвижващи системи и са готови да създаде ново поколение двигатели, което да отговаря на бъдещите екологични стандарти, включително влизащия в сила през 2025 година Euro 7. В допълнение към тях корейската група работи и над много алтернативни проекти, включващи хибридни и водородни задвижващи системи.

Сред последните е и един от най-интересните модели - N Vision 74. Това е прототип с ретро-дизайн, оборудван с технология за водородни горивни клетки. Неговата задвижваща система развива 680 к.с. и 900 Нм.

fallback
  • #18
    Ани ( преди 2 години )
    Помня когато дизеловите коли навлизаха. Какво оплюване беше... Нафтова печка било, изхабявал се бързо двигателя и т. н. Сега вече стана ясно, че са по-икономични и добре. Сега същата работа с електрическите. Повечето хора нищо не знаят, но си дрънкат глупости..
  • #17
    Ани ( преди 2 години )
    Не светът, Хюндай не е готов. ;)
  • #16
    Бастри ( преди 2 години )
    Да Ви дам друг поглед.Елещтричката ми идва всеки момент , но аз съм подготвен.За да заредя градския си автомобил са ми нужни 37kW , за които соларната система ми струва 2400? , аз съм направил по-голяма но ще използвам остатъка в домакинството.Живота и е над 10 години , на това което съм сложил дават 17-20.Тоест разхода ми за година е 160?.Планиран пробег на автомобила , на база бензиновия в момента е 18 000 , очаква се 1 км да то изминавам със .....2 стотинки.Това на бензин е абсурд.
  • #15
    До #12 ( преди 2 години )
    13kW са постижими в града. Предполагам имаш предвид извънградско, а там си ги смятай поне 18кW/100км. Така че нещата са много по-зле. А като сравним покупната цена, нещата стават трагични. От сервиз също не се пести. ID3 на две години искат сервиз и взимат 1000лв. за това, че са сменили спирачна течност и въздушен филтър.Отделно, лично за мен, карането на EV е като правенето на с.екс с фригидна жена.Уж трябва да е приятно, но е доста изкуствено усещане.
  • #14
    До 12 ( преди 2 години )
    Грешиш че тока на борсата само ще се качва а бензина ще пада дори и малко. По-скоро е обратното както писах въглищата, газта и тока от Русия са спрени но повечето петрол си върви така че с ембаргото в края на годината горивата тепърва ще поскъпват в повечето от Европа а докато има все повече добавяне на ВЕИ всяка година, като Франция си оправи реакторите (повечето от които в момента временно не работят) и когато има конКуренция за доставки на въглища и газ тока ще поевтинява на борсата
  • #13
    Маняк ( преди 2 години )
    Явно хората които мислят глобално не се намират на територията на стария континент! Всичко е в амбициите на някакви болни мозъци!Представите си светът с големината на една стая и в тази стая :Една маса са не пушачиВсички други седем маси пушатТа тази маса не пушачи ще оправи въздуха на цялата стая - това е комичноЗелени бла бла бля
  • #12
    до 11 ( преди 2 години )
    Не е толкова важна цената за битовите абонати, а тази на зарядните - повечето хора нямат електрифицирано парко място, а дори да имат на дълъг път без спиране на бърза зарядна не може. В Германия знам 50-70 евро цента (ако не ми е старо инфото и са скочили) Т.е. при 13 кВ разход имаш около 8 евро/100. И няма да пада, а само ще се качва. Докато бензина ще падне поне малко.
  • #11
    До 9 ( преди 2 години )
    И как го сметна това битовия ток в Германия е 30 и нещо цента е бензина е почти 2 евро. Горивата са закотвени защото петрола от Русия си върви в по-голямата си част за разлика от газа (който е с намален поток от миналата година а вече спрян) и въглищата (спрени) за тока но с ембаргото на петрол в края на годината и горивата ще вдигнат котвата и ще честитиш и на тези каращи мотокари не че можеш да го осъзнаеш
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    8-ми, не е само Тойота, Тавареш им го каза същото, разни други шевофе също изкават това мнение.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    В момента в Германия е по-скъпо да караш и зареждаш електричка отколкото бензинов автомобил. Цените на тока литнаха, а на горивата са се закотвили на едни стойности. Шолц каза, че се очакват още повишения на ел.енергията, което съвсем ще обезсмисли карането на електромобил. В повечето западни държави положението е същото. Токът скочи в пъти и нещата са много зле. Да им е честито на тези, които си напазаруваха електрокари!
fallback
Последни