fallback

Как дилъри чупят колите на клиентите по време на сервизни кампании

Подобни повреди са трудно доказуеми и отстраняването им обикновено е за сметка на собственика

Провеждането на т.нар. „сервизни кампании“ е обичайна практика на автомобилните производители. Собствениците на автомобили обаче трябва да бъдат по-внимателни и да не бързат да отидат при първия дилър на който се натъкнат. В противен случай можете да получат сериозни проблеми с колата. Разказваме ви как дилърите могат да счупят колата ви по време на безплатна сервизна акция.

Кампаниите за изтегляне се провеждат по различни причини. Това могат да бъдат както грешки при сглобяване, „бъгове“ в електронните системи, така и проблеми с качеството на компонентите. Обикновено собственикът на автомобила е уведомен предварително за кампанията. Той отива при дилъра, оставя колата и чака известно време, докато цялата работа бъде свършена напълно.

Тук започват изненадите. Те възникват поради небрежни майстори, които просто чупят възли и агрегати, а да се докаже това често се оказва доста трудно. Един пресен пример от Германия: Собствениците на BMW 320d отива при дилъра за диагностика и отстраняване на проблем по сервизна акция на EGR системата. Дилърът прави необходимите процедури и казва, че всичко е наред. Разбира се, пари за тази процедура не се взимат. Собственикът обаче случайно вижда, че корпусът на въздушния филтър е монтиран накриво и съобщава това на дилъра. Майсторите коригират всичко и доволният гражданин се прибра вкъщи.

Но след известно време започва да забелязва, че поведението на колата се е променило: започва да губи мощност. От сервиза му казват, че това е друга повреда, за която трябва да плати немалка сума пари. А какво се оказа. Измерванията на стенд в независим сервиз на двигателя показват, че мощността пада с 20 к.с., причината - скъсано гуменото уплътнение на всмукателната тръба. Но най-неприятното е, че и лопатките на турбината бяха огънати. Изглежда, че нещо е паднало върху тях. Решението е, че тръбата и турбината трябва да се сменят. И тъй като е минало много време, не е възможно да се докаже, че повредата е следствие от сервизната акция.

По време на сервизна акция друг германец се оплаква, че след смяна на сензора за въздушен поток и при демонтирането на въздушния филтър монтажните болтове не бяха напълно затегнати. Разбира се, шофьорът първоначално не забеляза това. С течение на времето обаче започва да усеща, че колата се държи странно. Оказва се, че поради редовното засмукване на прашен въздух, дроселовата клапа е запушена с мръсотия и по стените на цилиндъра се появяват драскотини. Но, отново, да се докаже вина на дилъра е невъзможно.

И накрая, най-често срещаната сервизна акция във връзка с дефектните еърбегове на Takata е смяната на газовия патрон, който е необходим за правилната работа на въздушната възглавница. В този случай трябва да знаете, че процедурата е доста трудоемка и изисква частично разглобяване на предния панел. Тук често майсторите могат да повредят окабеляването или сензора за вътрешна температура. В резултат на това се получават "бъгове" в работата на климатичната система. Най-вероятно ще трябва да ги отстраните за своя сметка, тъй като търговецът ще се позовава на прекомерно замърсяване на сензора.

fallback
  • #10
    Муахаха ( преди 2 години )
    Точно за Германия, можеш да докажеш кога са ти сменяли и капачка на винтил в оторизиран сервиз!!! За всяко нещо се издава фактура, за сервизните акции такава с нулева стойност! А"статията" е някаква измислица преведена в гугъл транслейт! Поне да се бяхте постарали да подредите малко словореда!!Смениха ми джанта безплатно по гаранция там, нямало да мога да докажа ремонт който троши перки на турбо или влиза толкова мръсотия,че цилиндрите са надрали!Знаете ли как върви кола преди такива повреди?!?
  • #9
    до 8 ( преди 2 години )
    Първо има много служебни коли, за които на никой не му пука. После имаш един куп дето вярват, че отиват в реномиран сервиз и не мислят че такова нещо може да се случи. Трето ако бързаш няма да гледаш много. А дори да намериш подобна забележка далеч не винаги ти удовлетворяват претенцията - казват ти "прегледахме записите" или "няма записи" и "не е при нас проблема - ти си си подменил частта". И ако мине номера - мине. А пък то същото се случва и в малките сервизи. Та и те не са спасение
  • #8
    Смех ( преди 2 години )
    Глопости нали си приемаш колата нали виждаш и усещаш дали има счупено или не
  • #7
    Монтьор ( преди 2 години )
    В Tимaуто на Тойота в София се сменят без образно нови части със стари. В София ауто също. Въобще оставите ли си колата да стои няколко дни ви сменят много части без дори да подозирате.
  • #6
    Монтьор ( преди 2 години )
    В *** ауто в София се сменят без образно нови части със стари. В София ауто също. Въобще оставите ли си колата да стои няколко дни ви сменят много части без дори да подозирате.
  • #5
    Монтьор ( преди 2 години )
    В *** ауто в София се сменят без образно нови части със стари. В София ауто също. Въобще оставите ли си колата да стои няколко дни ви сменят много части без дори да подозирате.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Горе долу са така нещата в някои сервизи. Недобросъвесни има много. Какво да кажем да отидеш да ти сменят консумативи масла, филтри и да забравят да ти сменят филтър на купето, маслен филтър или направо маслото да не го сменят, но да си платил. Да казвам ли за дизелгейта, как много коли на марката след посещението на сервизите да препограмират софтуера започнаха да им блокират двигателите. Нищо не се доказа, но запознати казаха,,че умишлено унищожават колите,за да не плащат обещетения. Учудени?
  • #3
    бъчваря ( преди 2 години )
    По някое време имах и друг проблем, така и не рабрах кога точно е станало. Бяха ми подменени подглавниците на седалките. Видях аз, че като че ли се движат трудно задните и са побелели, но викам, може с времето да са почнали белите петна по алуминия. Обаче се загледах в предните подглавници и какво да видя-дупка от цигара. А аз никога не съм пушил в колата и не съм давал на други да пушат.Стават такива измами, но не мога да докажа дали във фирмен сервиз или в техен доверен или както се казва.
  • #2
    бъчваря ( преди 2 години )
    Абе има нещо вярно...като прочетох за сензор на температура се сетих за моя...който бе абсолютно точен преди едно злощастно посещение на един сервиз, който работи с Мото Пфое. Бях се прецакал с Каското и вместо да си взема нормално каско, се наших с едно в ДЗИ, при което не можех да ползвам фирмен сервиз и оригинални части. Както и да е, след 3месеца мъки за смяна на предна броня, накрая си взех колата, но какво бе учудването ми, че термометърът стана доста неточен.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Отново статия, написана/преписана с помощта на Google translator и публикувана без проверка и без мисъл. Пълна с грешки, смесване на граматични времена, липса на източници... Трагедия сте.
fallback
Последни