IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes ще запази V8 и след 2030 година

Единственото условие е да има достатъчно търсене

През юли 2021 г. Mercedes разкри намеренията си да премине изцяло на електричество до края на десетилетието. Това изявление обаче дойде с известна условност, тъй като от компанията уточниха, че пълната електрификация ще се случи само, когато „пазарните условия позволяват“. Това означава, че дори ако ДВГ бъде изтеглен от определени региони, германският производител на премиум-автомобили ще продължи да предлага бензинови модели в някои части на света.


Mercedes-AMG GT


Сега се оказва, че това няма да бъдат само малки двигатели, тъй като Mercedes смята да запази V8 мотора в гамата си и след 2030 година. В интервю за австралийското списание CarSales, вицепрезидентът на компанията Йорг Бартелс, който отговаря за разработката на нови модели, заяви, че 8-цилиндровият агрегат ще остане.

„Всичко завиди от регулациите за вредни емисии, които стават все по-строги. Ако успеем да постигнем средните цели за CO2 на цялата ни гама, V8 двигателят, както и по-малкият 6-цилиндров мотор ще останат в гамата ни. Като цяло обаче цялостната ни стратегия, която предвижда до края на 30-те години, тоест до 2039 г., да бъдем изцяло електрически, не се променя“, обясни Бартелс.

Вицепрезидентът на Mercedes допълни, че за компанията клиентите са най-важното и ако те искат бензинови V8 двигатели, ще ги получат. Бартелс е убеден, че инженерите могат да накарат почти всеки двигател да отговаря на по-строгите екологични стандарти, но това идва заедно с високи разходи, които някои клиенти няма да бъдат готови да платят.

„Ще бъде все по-трудно е да се оправдаят високите разходи за разработка на ДВГ, особено след като стандартът Euro 7 влезе в сила около средата на десетилетието. Този ден обаче все още не е настъпил“, коментира топ-мениджърът.

В момента Mercedes предлага V8 двигател на голям брой свои модели, като е готов да продължи с него и при бъдещите си продукти, включително и при второто поколение на AMG GT. Въпреки това, версията AMG C63 ще загуби V8 в полза на четирицилиндров двигател, а информациите сочат, че следващият E63 също ще изостави 4.0-литровия мотор.

От друга страна, Mercedes продължава да продава Maybach S-Class в модификация S680 с мощен V12, като това е един един от последните дванадесетцилиндрови нови автомобили, които се предлагат на пазара.


0 от 500