IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственици на Tesla протестират срещу високата цена на автопилота

Все пак има и добри отзиви за струващата 15 000 долара система FSD

Новата технология за пълно самоуправление (FSD) на Tesla, наследникът на Autopilot, не струва 15 000 долара. Такова е мнението на собственици на американските електрически автомобили, съобщава Carscoops, като се позовава на CNN Business. В същото време се отчита, че това не е достатъчно мащабна извадка от мнения, но показва какви са настроенията.

 

tesla-model-s.jpg

 

На 5 септември Tesla вдигна цената на напълно автономното шофиране (FSD), като главният изпълнителен директор - Илон Мъск каза, че се надява софтуерът за FSD, който оскъпява колите с $15 000, да бъде широко приложен в САЩ до края на годината. И това вече се прави.

Тази цена обаче предизвика и гнева на някои хора, защото самият софтуер все още не е завършен според собствените стандарти на Tesla. CNN Business съобщава, че след разговор с 13 души, които притежават Tesla с напълно автономно шофиране, 11 от тях казват, че не си струва парите. Всички анкетирани отчитат, че новата FSD се е подобрила, но някои казаха, че трябва да се обърне повече внимание, защото може да бъде „непредсказуема“.

 

2022-Tesla-Model-3-1.jpg

 

Един от собствениците – Уисъм Ал-Рауи, който има Tesla от четири години, когато цената за FSD беше само $2500, е поискал наскоро компанията да премахне функцията от колата му. Той твърди, че е разочарован от нейните недостатъци. „Никога не бих платил дори 10 000 долара, те обещават като луди“, каза Ал-Рауи пред CNN Business.

Друг собственик – Логан Росиньол, казва: „Няма нищо в FSD, което всъщност да е толкова полезно. Със сигурност не за толкова пари, все още плащате за обещание“.

 

model-y.jpg

 

Това обещание обаче е достатъчно за поне няколко от тези, които са говорили със CNN Business, и са положително настроени към технологията. Съни Гулати казва, че той лично изпитва „вродена радост“, когато се занимава с FSD в колата си.

За друг собственик - Дон Бърк, обещанието за FSD дава надежда за по-добър живот за него и 15 000 долара не е висока цена. Той страда от мускулна дистрофия и скоро няма да може да използва краката си. „Обичам да мога да бъда мобилен - каза Бърк. - Отчаяно искам машина, която мога да притежавам и да ме закара до мястото, където трябва да бъда, когато се кача в инвалидна количка.“

 

 

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето пак глупости няма да има търсене до безкрайност повечето мнения се делят или за Тесла или анти Тесла надменни суперразбирачи без реализъм и нюанси. Вече доставката за Модел У в Китай е 1-4 седмици за най-масовата версия тоест няма поръчки за месеци напред а натрупаните поръчки на Тесла намалят и са 400 хил в световен мащаб срещу 700 хил на BYD почти само в Китай който е и най-големия пазар на Тесла. Другите няма просто да седят и да чакат "великия план" щото всичко било предрешено
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Разбира се че от bmw и mercedes не могат да си позволят да искат 15 000 за автопилот, просто защото не могат да си позволят да направят толкова добър автопилот, като този на Тесла. По-добрият автопилот е този на mercedes и единственото което може да прави е да поддържа лентата на магистрала при скорост до 50 км в час. И то не на всяка магистрала. От bmw не могат и това, но за сметка на това могат да си позволят да искат 12 000 за допълнителен цвят на боята. Кое ли е по-смислено да платиш?
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла пуснаха трета част от стратегическия им план. Но вие тук още не разбирате какво означава непрекъсната иновация и какво става ако се спестят стотици части и процеси. Че как бихте могли, след като дори не сте влизали в завод?! Няма как да си представите какво означава компания на 20 години да произвежда 2 милиона коли годишно без никаква държавна помощ.
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    4 години ви ограмотявам технически кое какво значи и 4 години чувам дивотии и обиди. Тесла фалира ли? Електричките изчезнаха ли? А вие горкичките спорите ли, спорите. Кое колко струва преценява пазара и купувачите. Щом хората го купуват значи си струва. Няколко хиляди пъти ви казах, че тези неща не са за вас, не са и за африка. Всичките им продукти са само за първия свят. А че в София вече има стотици тесли, не е ваша работа. След 20 или 30 години като покарате малко ще разберете.
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Приятелю, пропускаш факта, че светът преминава към електромобили, клиентите ще търсят електромобили, а нито volkswagen нито toyota са подготвени да произвеждат толкова батерии през 2030 година, за да си запазят по 10 милиона продажби. Особено пък тойота, която обяснява че вече си е осигурила батерии за половин милион електромобила през 2030 защото според тях толкова щяло да бъде търсенето. Техния пазарен дял ще се разпредели между китайците и тесла, защото само те ще имат достатъчно батерии
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всяко начало е трудно. Очевидно ще трябва да вложат милиарди и доста години усилия, за да накарат автопилота да работи както трябва, като тази цена ще бъде платена от първите потребители. Но веднъж след като автопилота заработи, цената му ще започне да пада, точно както едно време трябваше да плащаме за windows за компютрите си и нямахме никакъв избор за друга операционна система, а днес телефона в джоба ни е стотици пъти по мощен от първите ни компютри и идва с безплатна операционна система.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Не пиши глупости какво малко ли ти се струват 15 хил долара/евро или 30 хил лева за незавършен автопилот такава цена и от Мерц и БМВ не биха си позволили. За това с 20те милиона просто трябва да имаш малко здрав разум ако не съществуват BYD и ВАГ може и да могат но в сегашния свят е нереално да продадат колкото ВАГ+Тойота и че е възможно да се произведат е ясно но да се продадат е друго
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Еволюция на опорките. След години ще говорите, че Тесла произвеждат само 20 милиона коли. Или че не ги продават на всеки. Мъката е пълна.