fallback

Moody's: Акциите на Tesla си остават боклук

Компанията на Мъск няма да получи по-добър кредитен рейтинг, докато не разшири гамата си

Moody's, една от трите водещи рейтингови агенции в света, засега категорично отказва да извади акциите на Tesla от категорията "боклук", стана ясно след писмена кореспонденция между нея и акционер в компанията на Илон Мъск. Темата бързо нашумя в Twitter и накара самия Мъск лаконично да коментира, че "Moody's са без значение" (irrelevant).                            В момента Moody's оценява книжата на Tesla с рейтинг Ba1. Нейният основен конкурент S&P дава на Tesla BB+. И двата рейтинга поставят производителя на електромобили в категорията на спекулативните активи - т. нар. junk (боклук).

Това състояние на нещата не се харесва особено на акционерите в Tesla и неотдавна една от тях писа до Moody's с въпрос защо рейтингът не бъде преразгледан в светлината на актуалното развитие. В последните години приходите на Tesla растат и компанията сега има повече кеш, отколкото дългове. Вече в девет последователни тримесечия тя генерира позитивен финансов резултат.                         Отговорът на Moody’s е, че агенцията ще изчака Tesla да разшири продуктовата си гама до повече от два добре продавани модела (Model 3 и Model Y). На тях на практика се падат 98% от продажбите на компанията в момента. Никой друг производител не е толкова зависим от само два модела. Дори Ford, при който основна роля играят пикапите F-150, разчита на тях за едва 45% от общите си продажби.

Като изключим алчността на акционерите, Tesla за момента не се нуждае кой знае колко от повишаване на кредитния рейтинг. Анализатори от Уолстрийт предвиждат тя да увеличи свободните си средства с 16 млрд. долара през 2023 и с 19 милиарда през 2024. Акциите на компанията обаче са спаднали с 24% спрямо нивата им от миналата година.         

 

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Ко стана бе? Електричките изчезнаха ли?
  • #12
    Смех ( преди 2 години )
    Дали за миналата година Ренаулт само над два милиона Дачия оше 300-400 хиляди а Тесла 852000
  • #11
    До смехурко ( преди 2 години )
    Маалко ти е грешна математиката. За първото полугодие Рено + Дачия има милион продажби а Тесла към 600 хил тоест няма и 2 пъти разлика а до скоро разликата беше 10 пъти
  • #10
    Смех ( преди 2 години )
    Горе долу съм близо Тесла продава по малко от милион два пъти по малко от рено и три мъти от Рено Дачия.Дачия е регионален производител а Тесла се пени че ще бие Тойота е как ще стане
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Май минаха 4 години откак си губя времето тук, но комунистите не са разбрали и думичка. Тесла ФАЛИРА ЛИ???????Ко стана? Електричките изчезнаха ли?
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    А мудито да спрат да повтарят опорки на бензиновото лоби.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтирита и бензовата принцеса пак са оцвъкали пейзажа.
  • #6
    До смехурко ( преди 2 години )
    Всъщност твоето е бла бла. Дачия за първото полугодие има 277 хил продажби а Тесла за първото тримесечие има повече. Вярно е че е надценена но това не прави твоите глупости вярни
  • #5
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Тесла са борсов балон, това го знаят и малките деца. Просто по света има много балами инвеститори. Самият Мъск си каза че Тесла не струва нищо без автономните им системи, а като знаем те на какво трагикомично ниво са..
  • #4
    Смех ( преди 2 години )
    Мъск продава по малко коли от Дачия другото е бла бла Светът щял да превзема.Продава зелени квоти нищо общо с електромобилите.Мъск е просто подставено лице на ФВ
fallback
Последни