Гигантът Volkswagen обяви официално намерение да пусне дъщерната си компания за спортни автомобили Porsche на борсата. Първичното предлагане, което трябва да се случи по-късно тази есен, се очаква да донесе на концерна необходимите средства за трансформацията към електрическо задвижване и автономно управление. Очакванията са пазарът да оцени Porsche на 60 до 85 милиарда евро. При всички случаи това ще е едно от най-големите първични предлагания в историята на Германия и най-голямото в Европа от 1999 насам, според данни на Refinitiv.
Първичното предлагане на Porsche вероятно ще се окаже най-голямото изобщо в Европа от 1999 насам. Но според мнозина анализатори моментът не е добре избран
Porsche е най-доходната марка в портфолиото на VW и за първото полугодие на тази година повиши оперативната си печалба с 22% на годишна база, докато тази на марката Volkswagen се сви с 8% (макар и на фона на силна 2021 година). Някои инвеститори обаче са скептични към избора на момента: VW обяви плановете си за първично предлагане точно в деня, в който Русия нахлу в Украйна, и след това анонсира официално "намерение" за това в момента, в който Москва спря руския газ към Германия. Следващите седмици ще покажат как ще се развие листването на Porsche и дали изобщо ще се случи - VW си запазва правото да се откаже, ако интересът на инвеститорите не е достатъчно силен. Но поводът е добър да си припомним куриозната и често скандална история на двете компании, които са създадени от един и същи човек, но нерядко са били непримирими врагове.
Странната история на връзката VW - Porsche (ГАЛЕРИЯ):
След края на войната Фердинанд Порше е арестуван за военни престъпления и престоява 20 месеца в затвора, но в крайна сметка не е съден. Междувременно синът му Фери Порше разработва спортен автомобил на базата на костенурката - Porsche 356. Това е началото на семейната компания Porsche. Първите бройки се правят в Гмюнд, Австрия, след това компанията се мести край Щутгарт.