Тъй като в края на 80-те години на миналия век американците започват да купуват все повече по-малки вносни автомобили, които разбираемо са и по-евтини, и по-икономични, големите автомобилни производители в САЩ (GM, Ford и Chrysler) са принудени също да започнат да проектират и произвеждат малки и средни автомобили. Един от тези модели е Plymouth Acclaim - американският отговор на Volkswagen Passat.
Колата впечатлява със задвижване на предните колела и избор от два мотора: 2.5-литров четирицилиндров двигател и 3-литров Mitsubishi Cyclone V6 агрегат. Близки роднини на колата са Dodge Spirit, Chrysler LeBaron и Chrysler Saratoga.
Седанът с четири врати Plymouth Acclaim се отличава от своите родственици с избор на джанти, задни светлини и радиаторна решетка, уникални за всички автомобили на марката Plymouth. В същото време има ясно разделение на отговорностите в „семейството“. Така например Acclaim е предназначен за масовия пазар, докато Chrysler LeBaron се смята за луксозен вариант.
Но някои елементи от оборудването се припокриват с луксозния LeBaron. Най-наточеният Acclaim почти повтаря набора от оборудване, характерно за модела LeBaron, а цената на автомобилите е почти идентична. В допълнение към базовото оборудване, Plymouth Acclaim първоначално се предлага с нива на оборудване LE и LX. Такива автомобили впечатляват за онези години с екстри в стандартното оборудване като електрически прозорци, висококачествена аудио система, както и алуминиеви 15-цолови джанти.
Въпреки това, колкото и добре оборудвани да са тези две нива на оборудване, базовата версия се продава най-добре, представлявайки до 85% от продажбите на Acclaim. Поради тази причина през 1992 г. и трите конфигурации са комбинирани в една единствена, а тези, които искат оборудването, присъщо на версиите LE и LX, им се предлага срещу допълнителна такса.
Базовият Plymouth Acclaim е оборудван с 2501-кубиков четирицилиндров двигател Chrysler, чиято мощност е 102 к.с., а максималният въртящ момент - 183 Нм. С този агрегат колата развива скорост от 175 км/ч. По-мощната версия се предлага със със същия четирицилиндров двигател, но с турбокомпресор и многоточково впръскване на гориво. Мощността на този мотор е по-интересна - 152 к.с., както и показателят за въртящ момент - 244 Нм.
От 1993 г. до 1995 г. Plymouth Acclaim се предлага и с двигател, модифициран да работи с 85% етанол. Агрегатът има многоточково впръскване на горивото и мощност 109 к.с. Топ версията на Plymouth Acclaim е снабдена с трилитров V6 двигател Mitsubishi Cyclone с мощ от 143 конски сили, газоразпределителен механизъм OHC и многоточково впръскване на гориво. С този шестак под капака, 1 346-килограмовият автомобил може да ускори до 190 км/ч.
За базовите Acclaim-и автомобилният производител предлага петстепенна ръчна скоростна кутия, но малко купувачи избират механичната трансмисия. Потребителите предпочитат тристепенната автоматична трансмисия Torqueflite или електронно контролираната четиристепенна автоматична трансмисия A604, която се предлага само с V6 двигателя.
Plymouth Acclaim има междуосие от 2 624 мм, което през 1991 година е увеличено с 5 мм. С дължина от 4 602 мм, широчина 1 730 мм и височина 1 359 мм, "американецът" може да се сравни директно с Volkswagen Passat B4, произвеждан от 1993 до 1997 г. Американският седан с четири врати се прави в две фабрики - в американската Нюарк (Делауеър) и мексиканската Толука.
Автомобилът е със спокойна и непретенциозна форма и с леко клиновиден страничен профил, големи прозорци и правоъгълна решетка на багажника, която в Америка се нарича "багажник за яйца" се прави до 1995 година.
За последната си моделна година Plymouth Acclaim получава 2.5-литров четирицилиндров двигател с леко преработена цилиндрова глава, а четиристепенната автоматична трансмисия от серията A604 спряна от производство. През 1996 г. Acclaim е заменен от Breeze Type и неговите роднини Chrysler Cirrus и Dodge Stratus. Общо 470 489 Plymouth Acclaim са произведени за по-малко от 7 години.