IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Аварийните светлини не са само за "благодаря"

Неправилната им употреба в някои случаи може да ви остави без книжка за 6 месеца

Аварийната светлина е предупредителен сигнал. Основната му задача е да предупреждава или привлича вниманието на другите участници в движението. Тя играе важна роля за осигуряване на безопасността на движението. У нас обаче най-често се използва при "неправилно паркиране" и за да благодарите на друг участник в движението, че ви е пропуснал да минете пред него. Има обаче и други ситуации, за които, аварийните светлини са предназначени.
     
      
аварийни
     
        
Много шофьори, както вече споменахме, използват аварийна светлинна сигнализация при паркиране в забранени зони. Това се прави, за да изглежда това спиране като принудително и да се предотврати получаването на глоба. Принудителното спиране обаче е спиране на движение поради техническа неизправност на автомобила или опасност, а не спиране за лични нужди на водача.
    
      
аварийни
     
       
Законът обаче позволява използването на аварийни светлини само в определени случаи. Алармата за аварийна светлина трябва да бъде включвана само при тези случаи:

- при принудително спиране на пътя;

- при спиране по искане на полицейски служител;

- поради заслепяване на водача от фарове;

- при управление на МПС с технически неизправности;

- на теглено превозно средство;

- при рязко спиране на пътя;

- при авария.

Ако превозното средство не е оборудвано с аварийна светлинна сигнализация или тя е неизправна (в случай на превозно средство, което се движи е с технически неизправности), водачът трябва да инсталира триъгълник или парче червен плат на превозното средство, така че да се вижда от другите участници в движението.
    
    
аварийни
    
       
При нарушаването на правилата за използване на аварийна светлинна сигнализация, законът за движение по пътищата предвижда административна отговорност под формата на предупреждение или глоба. А ако тези нарушения са довели до създаване на извънредна ситуация, водачът може да да загуби шофьорската си книжка за период от шест месеца до една година.


 

0 от 500
  • #6
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Дъртия каруцар ( преди 4 месеца )
    Щях да забравя, извинете ме, че се повтарям! Напълно се изгуби и чувството за самосъхранение. Когато слезе от колата, разтваря широко вратата и си стои на платното, все едно, че си е в хола. А пък за пешеходците, даже не ми се отваря и дума. Там всички са безсмъртни...
  • #5
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Дъртия каруцар ( преди 4 месеца )
    Вече толкова се отдалечихме от закон и првилник, от толерантност, човещинка, че озверяхме на пътя по най-просташкият начин,.. безвъзвратно...
  • #4
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Аха ( преди 4 месеца )
    Аварийните в България, отменят всички закони.
  • #3
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Ники ( преди 4 месеца )
    Определено е добра идея да си ги пускаш като си спрял на пътя независимо дали е разрешено или не. Така уведомяваш останалите участници, че тази кола в момента не се движи и резко намаля вероятността някой да спре в теб.
  • #2
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    1-ви, къде е е проблема? Те като са спрели близо един до друг ти така или иначе не виждаш дали са аварийни или иска да тръгне. Отделно, че като има такава колона не караш с 100 покрай тях, защото явно има нещо, и се кара по-бавно и трябва да си "нащрек" и внимателно. Научи се малко да следиши цялата картина, а не само единични елементи. Ако иска да тръгне, гумите ще са навити докрай, но така или иначе когато го видиш и да искаш няма как да го пуснеш вече.
  • #1
    11 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 5 месеца )
    Е по-добре за лични нужди, отколкото без аварийни и предизвикване на произшествие. Обаче наистина има едно неправилно използване и то не от българи, а от тираджии в колона. Последния пуска аварийните, да, но пред него все се намират някои с аварийните в колоната и когато се наложи на тираджията да даде ляв мигач, не се разбира, дали това е мигач или просто си е забравил аварийните.