IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Едва ли някой може да бие рекордите на това Peugeot 404

Със сигурност вече няма много дизелови коли, които могат да навъртят 11 000 км за 72 часа

Peugeot 404 беше едни от най-забележителните модели на цяло поколение френски автомобили. Произведено в тираж от близо 3 милиона бройки между 1960 и 1978 г. то се предлага като седан, купе, кабриолет, комби и ван. Най-малко известната версия обаче е Diesel Record, за която ще ви разкажем.


Peugeot 404 Diesel Record


Както подсказва името, това доста специално 404 е счупило много рекорди през 60-те години, заради което се превърна в един от най-техничните дизелови автомобили на своето време. С неговото създаване Peugeot иска да докаже, че дизеловите автомобили могат да бъдат не само евтини и надеждни, но и бързи.

Ето защо френският производител се обръща към производителя на каросерии La Garenne от Париж, за да превърне кабриолет в странен едноместен прототип с двигател с обем 2163 куб. см. Пътническата седалка е премахната и тази част от кабината е покрита с елемент от каросерията, докато пилотската кабина е и заобиколена от тясно предно стъкло, за да се увеличи максимално аеродинамиката. „


Peugeot 404 Diesel Record


В допълнение дизайнерите премахват редица аксесоари, за да намалят теглото. Единствената остава радиоприемник, вграден в арматурното табло, с който състезателят можеше да поддържа директен контакт с бокса по време на състезанията.

След завършване на разработката, Peugeot закарва това 404 на пистата „Монтилери“, където странното купе изминава 11 000 км само за 72 часа със средна скорост 161 км/ч. Планираните спирания в бокса отнемат средно по 53 секунди всяко, като през това време колата се пълни с гориво, а пилотите се сменят.


Още снимки на странния автомобили - вижте в галерията:


По време на това невероятно изпитание Peugeot поставя 40 рекорда, сред които и такъв за разход на гориво при дизелов автомобил. Като цяло, разходът за тези 72 часа е 12 л/100 км, което и в наши дни е доста интересна цифра. А странната кола все още може да бъде видяна на живо в „Музея на приключенията на Peugeot” в Сошо.


0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Добри ( преди 1 година )
    Момчета не бъдете толкова критични, става въпрос за рекорд за онова време, преди 60 години и средна скорост от 160км/ч за 11 000км. Това означава че колата се е движила с много над тези 160км/ч отчитайки и времето за зареждане. Дълбоко се съмнявам че днешен дизелов двигател би издържал такова натоварване в продължение на 11000 км, пък бил той и немска премиум марка.
  • #7
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Шофьор ( преди 1 година )
    12 л. /100 разход нафта от 2163 см3 обем, при 161 км/ч. на дълго за 72 ч. И 11 000 км. Разход на жаден слон... Как да харесам френските щайги, особено пежо...?
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Карам е90 ( преди 1 година )
    Готино е пежото. И съм съгласен с #4. Да си земем дизел, че е по-евтино, даже ако може с десен волан, пък Пенчо от Долна Диканя ше ми го обърне за без пари и вече съм гъзар.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз не навъртам 11000 км за 72 часа. Въобще не ме интересува за колко време минавате с дизел 1000, 10000 или 20000 км. Всеки прави сметката за себе си. На вас като не ви излиза, не си купувайте електромобил. Но не убеждавайте другите, че само вашата гледна точка е правилна.
  • #4
    4 rate up comment 17 rate down comment
    хе хе хе ( преди 1 година )
    Дизела е гориво за бедните мишки
  • #3
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2-ри, много си оптимистичен, 300км ако я караш на 180, Ако бяха толкова "икономични", защо ги карат до към 120, но най-често на 100? Аз бих казал, че ако поддържа 180, няма да мине повече от 50% от зададения пробег.
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като гледам най- бързото зареждане е 30км/мин. С тази скорост да приемем, че пробега е 300км. Т.е трябва да сприра за зареждане 36 пъти по 10 мин всяко. Т.е едно 6 часа повече заради зареждането, и то ако всичко е наред и батерията не прегрее много преди това от скоростта (както и от самото бързо зареждане).
  • #1
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизела си има и предимства и недостатъци. Айде електрофеновете сега да кажат, колко време ще трябва на една електричка за да мине 11к км със СРЕДНА 161км/ч? (това значи колата е държана около 180-190)