Peugeot 404 беше едни от най-забележителните модели на цяло поколение френски автомобили. Произведено в тираж от близо 3 милиона бройки между 1960 и 1978 г. то се предлага като седан, купе, кабриолет, комби и ван. Най-малко известната версия обаче е Diesel Record, за която ще ви разкажем.
Както подсказва името, това доста специално 404 е счупило много рекорди през 60-те години, заради което се превърна в един от най-техничните дизелови автомобили на своето време. С неговото създаване Peugeot иска да докаже, че дизеловите автомобили могат да бъдат не само евтини и надеждни, но и бързи.
Ето защо френският производител се обръща към производителя на каросерии La Garenne от Париж, за да превърне кабриолет в странен едноместен прототип с двигател с обем 2163 куб. см. Пътническата седалка е премахната и тази част от кабината е покрита с елемент от каросерията, докато пилотската кабина е и заобиколена от тясно предно стъкло, за да се увеличи максимално аеродинамиката. „
В допълнение дизайнерите премахват редица аксесоари, за да намалят теглото. Единствената остава радиоприемник, вграден в арматурното табло, с който състезателят можеше да поддържа директен контакт с бокса по време на състезанията.
След завършване на разработката, Peugeot закарва това 404 на пистата „Монтилери“, където странното купе изминава 11 000 км само за 72 часа със средна скорост 161 км/ч. Планираните спирания в бокса отнемат средно по 53 секунди всяко, като през това време колата се пълни с гориво, а пилотите се сменят.
Още снимки на странния автомобили - вижте в галерията:
По време на това невероятно изпитание Peugeot поставя 40 рекорда, сред които и такъв за разход на гориво при дизелов автомобил. Като цяло, разходът за тези 72 часа е 12 л/100 км, което и в наши дни е доста интересна цифра. А странната кола все още може да бъде видяна на живо в „Музея на приключенията на Peugeot” в Сошо.