fallback

Замяна на батерията на Polеstar 2 се оказа два пъти по-скъпа от самата кола

Собственик на електромобила е трябвало да плати 79 200 долара за ремонта

Китайски собственик на Polestar 2 повредил батерията на електромобила си и е бил принуден за посети сервизен център на компанията. Там го уведомили, че за смяна на повредения елемент трябва да плати 540 000 юана, което е еквивалент на 79 200 долара, съобщава InsideEVs.

Интересното в случая е, че Polestar 2 се произвежда в Китай, като цената му на местния пазар е близо наполовина – 298 000 юана, което прави около 39 500 долара. Местни журналисти са се свързали с централата на автомобилния производител, откъдето им е било отговорено, че действителната цена на батерията е 400 000 юана (57 900 долара). Това предполага, че останалата част от сумата е начислена за ремонтите, които е трябвало да бъдат извършени.

Дори и така обаче цената на самата батерия е по-висока от тази на електромобила. В същото време други китайски производители имат далеч по-щадящи клиента цени. При Xpeng, например, батерията за седана P7 се продава за 110 000 юана (15 900 долара), а за P5 и G3 тя струва 90 000 юана (13 050 долара) и 85 000 юана (12 350 долара). Друга марка – Li Auto, заменя акумулаторите на модела си Li One срещу 70 000 юана (10 150 долара).

В базовата версия батерията на Polestar 2 с капацитет 69 кВт/ч позволява пробег с едно зареждане от 474 км (по цикъла WLTP). Обяснението за висока цена на този основен елемент е, че от 2021 г. производителят проследява произхода на кобалта за производството на батерии, а от април проследява и доставките на слюда. Освен това металът за тавата на батерията се поръчва само от заводи, използващи възобновяеми енергийни източници.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Новината не е истината или не показва пълната картина. Батерия за Polestar 2 струва 14300 долара (2020).
  • #11
    до номер 4 и 6 ( преди 2 години )
    Браво!
  • #10
    До долния ( преди 2 години )
    Много се бъркаш. Нов двигател за БМВ 7, осем цилиндъра е 12 000 и малко евро, като говорим за кола, която струва почти 300к лева, така че по-спокойно с предположенията и говоренето на изуст.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички прекаляват. Я идете да си купите чисто нов двигател за голф 4ка от сервиз на VW и вижте дали няма да струва повече от самата кола. Ако си сглобите стара кола с нови оригинални части от официален магазин ще ви излезе не 2 пъти колкото колата, ами колкото нова яхта.
  • #8
    Пропов ( преди 2 години )
    Честито на руснаците - китайските мошенгии скоро ще са им единствената алтернатива. Честито и на феновете - електрическите коли не са никаква алтернатива на ДВГ. Абе голям тарикатлък се очертаваха тия електрички. Евтинко било - то зареждане, то потдръжка, държавна субсидийка и още. и още... Който вярва в безплатния обяд - да заповяда. Електрокарите са по голяма схема от на кака ви Ружа крипто валутата.Ама животът е математика и има логика, не е като телевизионите реклами.
  • #7
    Истина ( преди 2 години )
    Давам им още 3-4 години на електромобилите, след това ще се търси алтернатива, след 10 години батериите им ще са проблем къде да се изхвърлят и как да се рециклират....а още няма много електрически коли по пътищата.
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    За твое нещастие съм учил психология само 5 години и мога да ти кажа, че проекция е твоето държание, а ти прочети какво е фрустрация, какви хора фрустрират и кога го правят, ще ти подскажа, че наподобява на излагация от безсилие. Ако ти някъде там из Перник си успял да се качиш в Порше 911 и след това в Тайкан, щеше да разбереш колко хляб има да ядат електромобилите, наковалнята Тесла няма да я коментирам, защото това е скейтборд на колела. Реши дали ще си TSLA или plaid, че си смешен.
  • #5
    PLAID ( преди 2 години )
    #4 Прочети за "Проекция в психологията". Ако беше ръчкал някой i-Pace, iX, e-Tron GT, Taycan, EQS AMG, i4 M50 или Tesla Performance/Plaid, изобщо нямаше да го напишеш. Като се качиш в някоя от тези, тогава ще си говорим. Дотогава: чаралела-чаралела
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Много ми е интересно, защо всички почитатели на електромобилите свързват двг само с дизел. Всъщност имам отговор и той е защото карат нафтови кюмбета от 90те години и за това си мислят, че всички коли с двг са такива, а от там са и пишман привърженици на електромобилите. Пишман, защото няма как да ти хареса нещо, което не си изпробвал, а също и да не ти харесва,защото вие нито сте сядали в кола с двг на нормални години нито пък в електромобил, което ще рече че сте драскачи, мечтатели.
  • #3
    Експерт ( преди 2 години )
    Поръчва от алито колкото му тряват и вечер в хола със салатката и ракииката вади поялника и ги почва. Ще му излезе на десет процента от цената.
fallback
Последни