IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за автомобилните компании – дефицит на стъкло

Производители като Volkswagen Group вече започнаха да се запасяват

Европейските автомобилни компании са изправени пред нов проблем – дефицит на стъкло на фона на кризата с доставките на руски газ, информира The Wall Street Journal. Изданието допълва, че компанията Volkswagen вече е започнала да взима спешни мерки, както и да търси нов доставчик на стъкла извън Европа.

 

avtosteklo

 

Производството на стъкло изисква пясък, варовик и калцинирана сода, а важен компонент е топлинната енергия, която обикновено се осигурява от природен газ. Поради намаляването на доставките на руски газ цената му значително се увеличи и това веднага се отрази на цената на готовите продукти.

За да избегне остър недостиг, Volkswagen започна да се запасява с предни, задни и странични стъкла. И тук обаче компанията може да има проблеми заради масовото в Европа т. нар. „постно“ потребление. Съвременните предприятия са проектирани без складови помещения и всички компоненти се поръчват до определена дата.

 

fa5f1ca24f9ccd2b8f7fce6c3d6b445e265651b4

 

„Нарушените доставки на руски газ за Германия ще предизвикат нова криза с недостига на части“, каза Силя Пай, ръководител на стратегията за производителя на луксозни автомобили Audi. И като пример тя посочва стъклото, което има много приложения в живота, включително и в автомобилите.
По-рано Bloomberg съобщи, че австрийският производител на стъкло Riedel може да спре производство поради газовата криза. Старинните пещи, в които производителят топи стъкло, могат да се повредят, ако производството трябва да спре поради липса на енергийни ресурси.

През юли Европейската комисия включи производството на стъкло в списъка с индустрии, които ще бъдат приоритетни, ако има проблеми с доставките на газ през зимата. Компаниите в отрасли, силно зависими от доставките на стъкло, трупат запаси, понякога на висока цена.

 

Volkswagen

 

В края на месец юли Европейската комисия също така публикува окончателната версия на плана „Пестете газ за безопасна зима“. Два дни преди това членовете на ЕС се споразумяха за политическо решение за намаляване на потреблението на газ, приеха го почти единодушно, само Унгария беше против. Планът призовава страните да намалят потреблението си на газ с 15% между 1 август 2022 г. и 31 март 2023 г. Отправна точка е средното потребление през същите месеци през последните пет години. А на 5 август Съветът на ЕС обяви приемането на тази резолюция от всички членове на общността.

Дефицитът на газ е поредният проблем за автомобилната индустрия тази година. Недостигът на полупроводници засегна всички компании, а и все още затрудненията не са отминали. През пролетта Volkswagen, Audi и Porsche бяха принудени да спрат производството поради прекъсване на доставките на кабелни снопове от Украйна.

 

 

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До номер 2 ( преди 1 година )
    Прав си, друже! Точно това съм написал и аз. Безкомпромисна поддръжка. Ама нещо в превода се губи!
  • #2
    14 rate up comment 2 rate down comment
    До номер 1 ( преди 1 година )
    Не е далече времето, когато 90% от автомобилния парк в България няма да може да мине ГТП и това няма да е толкова от евронормите, а от тарикатщината на собствениците! Знаеш ли колко хора си продадоха катализаторите и сега не могат да минат ГТП? За пушещите като нафтова печка дизели даже няма и да говорим! Време е българина да разбере, че по-добре да притежава един изправен автомобил в семейството, отколкото 3-4 барутника, които в нормална европейска държава биха били дадени единствено за скрап!
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-евтини и екологични са старите коли, които се поддържат безкомпромисно! Карайте си миксерите и тротинетките на тройни цени и бъдете щастливи! И не забравяйте, че знаците 1 и 36 са особено важни!