fallback

Клиент съди Tesla заради „фантомно спиране“

Компанията на Мъск съзнателно е продавала дефектни коли, твърди обвинението

Американската компания Tesla е изправена пред нова съдебна битка, след като собственик на Model 3 заведе дело, в което обвинява автомобилния производител във „фантомно спиране“ на неговата кола, съобщи techcrunch. Делото е в Окръжния съд на САЩ за Северния окръг на Калифорния и в него се казва, че проблем в системата за автопилота на Tesla може да причини „внезапно спиране на автомобила и да намали пазарната му стойност“.

 

 

Адвокатската кантора на ищеца заявява, че Tesla съзнателно е продавала дефектни превозни средства на клиенти. Фирмата търси 5 милиона долара обезщетение от името на Хосе Алварес Толедо от Сан Франциско, като очаква повече собственици на Tesla да се присъединят към предложен колективен иск. Според жалбата Алварес Толедо е имал „внезапен непреднамерен спирачен дефект“ няколко пъти, откакто е получил нов Model 3 през януари 2021 г. Два пъти електрическият автомобил „внезапно е задействал спирачките и е намалил скоростта си около половината“.

Проблемът трябва да бъде покрит от основната гаранция на Tesla, която се отнася за поддръжка и ремонт за четири години или 50 000 мили, се казва в жалбата. В делото се твърди, че Tesla е знаела за дефекта „наред с други неща, предпроизводствени тестове, потребителски оплаквания, гаранционни данни, поръчки за ремонт на дилъри и разследвания на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA)“, но не е изтеглила превозните средства или не е предоставила на Алварес Толедо ремонт или подходящ заместител.

 

 

Всички автомобили на Tesla са оборудвани с усъвършенстваната система за подпомагане на водача Autopilot, която може да управлява, ускорява и спира автоматично под наблюдението на водача.

Това е едно от няколкото съдебни дела, заведени срещу Tesla само това лято за проблеми с Autopilot. Между май 2021 г. и февруари 2022 г. NHTSA е получила 354 жалби, твърдящи неочаквано активиране на спирачките в Model 3 и Model Y от 2021 г. и 2022 г. NHTSA поиска от Tesla през август информация относно технологията за безопасност като част от текущо проучване на 830 000 превозни средства на компанията, които включват автопилот.

 

 

Междувременно Tesla работи усилено да пусне на пазара автомобили с новата технология за пълно самоуправление (FSD). Главният изпълнителен директор Илон Мъск каза на конференцията Offshore Northern Shore в Норвегия, че се надява софтуерът за FSD, наследникът на Autopilot, който ще оскъпи колите с 15 000 долара, да бъде широко приложен в САЩ до края на годината.

„Проблемът е, че Tesla бърза да пусне тези функции на пазара, а технологията все още не е готова и не е безопасна“, се казва още в жалбата.

 

 

fallback
  • #15
    до 8 ( преди 2 години )
    Живея в богат земеделски град в Добруджа, тук Тесли има много и от доста години...и съм притежавал лада преди.Не ти се получи психоанализа.
  • #14
    До долния ( преди 2 години )
    Еми явно този господин си купува кола, не с тест драйв, а като жените. По цвят и красота, от долната част на поста му се остава с това впоследствие.
  • #13
    До 11 ( преди 2 години )
    Явно не осъзнаваш какви смешки си написал. Какво общо има Айфеловата кула с която и да е кола. Кулата е стационарна, има няколко числа сухи данни за размера и това е всичко. Данните, като ускорение от място, разход гориво и други подобни са променливи според ситуацията за един автомобил и са малка част от това което трябва да се знае за него. Да си чувал за пътно поведение, което го няма в книжката за експлоатация и много други, от които явно нямаш представа. Излагаш се много.
  • #12
    До 10 ( преди 2 години )
    Перничанче, осъзнаваш ли колко лъжеш. Лошо е да мислиш сънищата си за истина.
  • #11
    До 8 ( преди 2 години )
    Карал ли си ferrari италия? Карал ли си москвич 412?Предполагам че не си карал нито единия от двата автомобила. Имаш ли право да дадеш мнение кой от двата автомобила е по-добър? Защо смяташ че трябва да си спал с някоя жена за да кажеш че е хубава? Не дай боже да трябва да кажеш същото за някой мъж или дете? Колко е висока айфеловата кула? Трябва ли да я измериш лично за да знаеш?
  • #10
    PLAID ( преди 2 години )
    #5 Да, с ID.3 по Хемус, без да сме задали дестинация в навигацията, в един момент реши, че сме по стария път и следва завой и като наби спирачка! На магистрала! Нереален спек! И за разлика от Теслата, не можем да намеримн по менютата откъде да се изключи това нещо. Не бързайте да плюете, щото не знаете какви недоделки дебнат по останалите електрички.
  • #9
    PLAID ( преди 2 години )
    Господин Толедо, щом искаш "нещо" да те вози, твоята кола е Сеат.
  • #8
    До долния ( преди 2 години )
    Сигурен съм, че в Тесла не си се качвал, за Лада не мога да кажа. Така че какво може да се каже за човек който хвали нещо което е виждал само на картинка и така както си личи по манталитета му, явно е от някое село, в което няма Тесли, което ще рече, че не е виждал такава кола даже и на живо. От това пък следва човек да се сети, колко умствен капацитет може да имаш, щом се застъпваш за нещо което дори не си пипнал, а правиш съчинения по картинка. Това не говори добре.
  • #7
    до 4 ( преди 2 години )
    Какво да кажа на "екземпляр" сравняващ Тесла и лада...?
  • #6
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Единственото нещо което бих искал да кажа на този клиент е Good morning...
fallback
Последни