fallback

Шеф на Toyota: Пазарът не е готов за масова електрификация

Посочените проблеми са добре познати – висока цена и липса на инфраструктура за зареждане

Toyota е един от големите производители на автомобили, които подхождат по-предпазливо към пълната електрификация. Сега съмнения в нея изрази Джак Холис, изпълнителен вицепрезидент по продажбите на Toyota Motor North America, според когото потребителското търсене все още не е достатъчно за масово въвеждане на електрически превозни средства.

„Не мисля, че пазарът е готов. Не мисля, че инфраструктурата също е готова. Електромобилите все още са твърде скъпи за масовия потребител, така че масовото им приемане просто е невъзможно към този момент“, категоричен е Холис.

Toyota наскоро пусна първия си изцяло електрически модели – кросоувъра bZ4X и обяви излизането на още няколко коли, задвижвани само на ток. Въпреки това, компанията е подложена на сериозни критики, че се отдалечава от пълната забрана на автомобили с двигатели с вътрешното горене.

Данните за продажбите на нови автомобили в САЩ показват, че електрическите превозни средства представляват 5,2% от сделките през първата половина на годината, което е увеличение спрямо 2,5% през 2021 г. Шефът на северноамериканското подразделение на марката обаче посочва, че са минали 25 години, откакто хибридът е бил представен на масовия пазар и че през това време колите са такова задвижване в САЩ са под 10%.

„Отне цели 25 години на хибридните превозни средства да достигна близо 10% пазарен дял и да бъдат достъпни. Клиентите просто не се нуждаят от електрически превозни средства в количествата, които властите искат да постигнат. Посочват се 30% и дори 40%, при това в най-кратки срокове. Потребителите просто не искат това“, категоричен е Холис.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако някой производител предложи електромобил за 50хил ЛЕВА , и пробег 500 км , то прехода ще се случи много много бързо !
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се, че няма търсене на електромобили от страна на клиентите на toyota. И как да има като хвърлиха милиарди за лобиране против електромобилите, включително поръчване и публикувани в медиите на очевидно фалшиви изследвания колко са вредни електромобилите, за които ги хващаха.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Е именно де. Слепи са и не виждат, че електромобилите всяка година удвояват пазарния си дял и ако преди 2 г. бяха 1,5%, миналата година бяха 2,5%, а тази година са 5%, то още догодина вероятно ще са над 10% и ще задминат и подминат продажбите на хибриди, за които бяха необходими 25 г. за да постигнат 10%. Очевидно е, че клиентите търсят електромобили, а не хибриди, а да не говорим за водородни автомобили и пропагандата на Toyota пропада. Няма пазар за хибридите, а за електромобил се чака ред.
fallback
Последни