fallback

Шеф на Toyota: Пазарът не е готов за масова електрификация

Посочените проблеми са добре познати – висока цена и липса на инфраструктура за зареждане

Toyota е един от големите производители на автомобили, които подхождат по-предпазливо към пълната електрификация. Сега съмнения в нея изрази Джак Холис, изпълнителен вицепрезидент по продажбите на Toyota Motor North America, според когото потребителското търсене все още не е достатъчно за масово въвеждане на електрически превозни средства.

„Не мисля, че пазарът е готов. Не мисля, че инфраструктурата също е готова. Електромобилите все още са твърде скъпи за масовия потребител, така че масовото им приемане просто е невъзможно към този момент“, категоричен е Холис.

Toyota наскоро пусна първия си изцяло електрически модели – кросоувъра bZ4X и обяви излизането на още няколко коли, задвижвани само на ток. Въпреки това, компанията е подложена на сериозни критики, че се отдалечава от пълната забрана на автомобили с двигатели с вътрешното горене.

Данните за продажбите на нови автомобили в САЩ показват, че електрическите превозни средства представляват 5,2% от сделките през първата половина на годината, което е увеличение спрямо 2,5% през 2021 г. Шефът на северноамериканското подразделение на марката обаче посочва, че са минали 25 години, откакто хибридът е бил представен на масовия пазар и че през това време колите са такова задвижване в САЩ са под 10%.

„Отне цели 25 години на хибридните превозни средства да достигна близо 10% пазарен дял и да бъдат достъпни. Клиентите просто не се нуждаят от електрически превозни средства в количествата, които властите искат да постигнат. Посочват се 30% и дори 40%, при това в най-кратки срокове. Потребителите просто не искат това“, категоричен е Холис.

fallback
  • #23
    До 20 и 21 ( преди 2 години )
    На практика тесла продава точно толкова колкото може да произведе и с нарастване на производството ще растат и продажбите. Toyota още преди 10 години е достигнала пика на продажбите си и оттук нататък само могат да падат. През следващата година когато си увеличат производството в новите заводи, заради спадащото според тебе търсене, модел y ще се превърне в най-продавания с над един милион продажби годишно. И това при липса на търсене според тебе и Toyota, а си представи ако имаше търсене?
  • #22
    До 20 и 21 ( преди 2 години )
    Е колко да падат продажбите на Тесла? През 2020-а продаде половин милион, а през 2021 продаде 940 хиляди, което е 87% ръст на продажбите. Toyota не може и да мечтае за такъв ръст. Тези милион които са ги продали повече през 2021, са възвърнати продажби заради спада през 2020 година. Знаеш ли колко е ръстът на продажбите на Toyota от преди 10 години? Около 0%, защото и през 2012-та продаваха по толкова, докато Тесла тогава продаваше по 10 хиляди годишно.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Те че са по-скъпи особено в класа на Ярис си е така но пропускат че и от самите тях зависи. Дори първия им опит с бз4х е добър но са му планирали смешно малко производство много под потенциала а това че властите напират е и за да може марките им да не изостават прекалено от такива като Тесла и BYD
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Нормално всеки гледал статистиките за продадени нови коли вижда как електеичките просто нямат шанс на Тесла дори на новият модел 3 почнаха да падат продажбите какво да говорим повече просто краткотрайна масова истерия както навремето към Айфон и Плейстейшън 2.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Докато Тесла продава милион коли за една година, Тойота увеличава броя на продадените си автомобили за 2021 с малко над 1 милион до 10.5 милиона. Това е малко на 1000% от продадените на Тесла. И да прави са: никаква инфраструктура! Голяма част от електроенергията идва от въглища и това е много трудно за реорганизиране.
  • #18
    До долния ( преди 2 години )
    Няма да им се получи в последния момент, защото колкото и пари да имат, няма да има откъде да си купя батерии в големи количества, ако изведнъж решат да правят електромобили. Тези договори се подписват за много години напред и повечето автомобилни компании вече са ги подписали и са заели целия производствен капацитет на батерии за близко и далечно бъдеще и дори има недостиг. Точно затова се оправдават от toyota, защото досега не искаха да правят електромобили, а сега искат но не могат.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота и Хонда си мислят че могат да наваксат в последния момен. Япония е назад от други пазари в Ел.колите защото там повечето от тока се прави от вносни газ, въглища и петрол докато в Европа например повечето ток е от ВЕИ и АЕЦ а голямата част от въглищата си ги добива сама
  • #16
    До 14 ( преди 2 години )
    Май живееш в миналото. Японците бяха високотехнологична нация. Вече не са. Автомобилите вече станаха таблети на колела, а корейците и вече дори китайците изпреварват японците в тези технологии. Особено пък в батериите. Коя японска фирма произвежда батерии в сериозни мащаби? Единственото изключение е panasonic, но при тях 90% от продукцията отива за Тесла, като тесла им доставя материалите, а panasonic им произвеждат батериите разработени от Тесла. Тоест работят на ишлеме за Тесла.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    "Пазарът (клиентите) решават дали един продукт/технология да бъде успешен или не. При електрическите коли явно технологията все още не е достатъчно добра за да бъде масова."Точно така е, клиентите решават. Засега са решили, че най-продавания модел в света ще стане Tesla модел У и единствената пречка е че не могат да произведат по толкова, колкото е търсенето. Но за догодина производството ще се увеличи и ще задмине по продажби Toyota corolla - най-продавания в момента автомобил в света.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Само японците разбират за какво става дума. Ако батериите бяха по добрия вариант те отдавна щяха да са ги внедрили масово в Япония. Още преди 20 години когато се появиха съвременните издържливи литиеви батерии японците щяха да са подкарали електрически коли. Но там си карат на бензин и дизел и нямат особен интерес към батериите. Не си ли задавате въпроса защо една развита високотехнологична нация като японската не ползва масово електрически коли?
fallback
Последни