fallback

Кои са най-технологичните автомобилни марки?

J.D. Power избра корейци, Tesla не попадна в класирането

Агенция J.D. Power обяви класацията си Tech Experience Index Study (TXI) 2022, която оценява нивото на технологичност на автомобилните компании. Тя се определя от оценките на 35 различни технологии, използвани при автомобилите.

За 2022 година на първо място беше класирана корейската компанията Genesis, която от възможния максимум 1000 точки събра 643. Тя изпревари американския производител Cadillac (584 точки). След това се нареждат Mercedes-Benz, Hyundai и Volvo, докато на дъното на класирането остават японските Honda и Mazda.

Трябва да се отчете, че в неофициалната класация първото място е за Tesla, която би могла да получи 681 точки. Компанията на Илон Мъск обаче не попадна в рейтинга, тъй като не отговаря на изискванията на J.D. Power (тя не предоставя информация за клиентите си). От класацията отпадна и Polestar, която би се класирала на трето място с 601 точки.

„Пробивът, осъществен от високотехнологични компании като Tesla и Poelstar, показва необходимостта от иновации. Новите технологии стават най-важната причина при покупката на автомобил. Когато те се използват ефективно, това влияе положително на неговата оценка и кара повече хора да си го купят“, категорични са от J.D. Power.

Като пример се посочва технологията за цифров ключ в смартфона на собственика, която позволява отключването и стартирането на автомобила. Повечето собственици, които използват тази система, искат да разполагат с нея и в новото си превозно средство.

От J.D. Power отбелязват още няколко технологии. Модели като Cadillac Escalade и Subaru Ascent, например, са отличени за огледалата си с камери. Те получават награди в категория „удобство“ в премиум и масовия сегмент.

В категорията „нова автоматизация“ е отличен Lexus IS заради наличието на система за възможен сблъсък на кръстовище. Mitsubishi Outlander получава награда заради функцията за аварийно спиране при движение на заден ход, а BMW взе приза за най-добър цифров ключ на базата на смартфон.

fallback
  • #19
    FenIX ( преди 1 година )
    Точно тия системи ще предотвратят подобен сблъсък защото дори сега колите спират самостоятелно. А без системите кифлата като избие хората кел файда че после ще я съдят като хората са си заминали
  • #18
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Аз, като представител на олдскуулколите, ще ви кажа, че всички съвременни електронни добавки в една кола имат само един голям плюс. Утре кифлата, ровеща си в телефона, като се забие в друга кола и изтрепе хора, няма да бъде съдена, защото системата й ще се е бъгнала и никой няма да е виновен....
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно е да направиш дистанционно за кола като Тойота с огромна недомислица и милиони коли да са податливи, съвсем друго е да направиш система за отключване със смартфон, която досега никой не е успял да хакне, а дори да успее, Тесла ще пусне дистанционен ъпдейт за 2 дена. А Тойота трябваше да замени целия електронен блок на милиони коли в сервиза, но, естествено, не го направи.
  • #16
    FenIX до Гост ( преди 1 година )
    И по това се работи и се тества. Тойота, Волво, Хюндай, Мерцедес и др. работят по това. Комуникация между колите V2V, комуникация между коли и инфраструктура V2I и коли - мрежа V2N. Сега колите могат да разчитат знаците за ограничения на скоростта и дори автоматично да намалят. В бъдеще ще има доста по сложна комуникация на колите с пътната инфраструктура.
  • #15
    Гост ( преди 1 година )
    Аз бих искал да направят протокол и колите да си "говорят" - да знам на колко разстояние идва кола за да изпреваря, когато 15 коли пред мен има катастрофа и някой спре да "каже" на следващите и т.н. Освен това да отворят протокола и да можеш да си вземеш таблет в колата и да го поддържа(ако е стара). Да показват инфо на предното стъкло, ако радарите засечат потенциална опасност отстрани фаровете да осветят и на стъклото да се маркира... много неща могат да се направят и не е трудно
  • #14
    FenIX ( преди 1 година )
    Е добре де какво повече технологии искате да има в колите? Има радари за мъртва зона, дистроници, гласово управление на функциите в колата, дистанционно да пуснеш от телефона да загрява/охлажда. Сами паркират, сами се движат вече. При катастрофа с отворени въздушни възглавници автоматично звънят на 112, автоматично спират при изскочи пешеходец. Всичко това го има в колите които се движат по улиците а не са лабораторни проекти
  • #13
    Най-най ( преди 1 година )
    Tesla Virtual Power Plant, SpaceX, StarLink, NeuraLink, OpenAi, Tesla PowerWall, Hyperloop, Boring Company, Supercharger global network...и т.н. TESLA е космическа, енергийна, хай-тек и автомобилна корпорация т.е. Umbrella Corporation в реалния живот. Сонар, виждаш през метал, OctoValve, ротори с карбонова обвивка, извънземни контролери и BMS-и, с които след 130 км/ч Plaid полудява и те оставя на точка в огледалото. Тесла не е най-технологичната кола на 21-век, Тесла е колата на 21-век.
  • #12
    Гост ( преди 1 година )
    Теоретично няма проблем да се добави модул и в Москвич да го отключвам, но не това имам предвид. Много са назад спрямо не авто електрониката. Предлагат скъпи неща които китайците предлагат за левчета. Как може в кола за 100к индукционно зареждане на ГСМ да е екстра. Сравни това което можеш да направиш с колата спрямо еко системата на ГСМ - всякакви wearable - часовници, пулсометри, home automation, камери в къщи....
  • #11
    До долния ( преди 1 година )
    Първо прочетох мнението на онзи с маздата, после за ладите и москвичите, а накрая твоето мнение в което казваш: "написали приложение за телефон с което да си отключа колата - голяма работа"Как точно си представяш това да се случи с една Лада или Москвич? Защото това което аз си представих звучи като виц - да напишат това приложение на хартиен носител и да го хвърлят в жабката на москвича или ладата.Високите технологии са точно това - да могат да изпълнят написаното, получено по интернет.
  • #10
    Гост ( преди 1 година )
    Те пък едни технологии - написали приложение за телефон с което да си отключа колата - голяма работа. Екстра било да си свържа телефона с колата - има такива системи от повече от 10г. Много са назад автопроизводителите
fallback
Последни