Агенция J.D. Power обяви класацията си Tech Experience Index Study (TXI) 2022, която оценява нивото на технологичност на автомобилните компании. Тя се определя от оценките на 35 различни технологии, използвани при автомобилите.
За 2022 година на първо място беше класирана корейската компанията Genesis, която от възможния максимум 1000 точки събра 643. Тя изпревари американския производител Cadillac (584 точки). След това се нареждат Mercedes-Benz, Hyundai и Volvo, докато на дъното на класирането остават японските Honda и Mazda.
Трябва да се отчете, че в неофициалната класация първото място е за Tesla, която би могла да получи 681 точки. Компанията на Илон Мъск обаче не попадна в рейтинга, тъй като не отговаря на изискванията на J.D. Power (тя не предоставя информация за клиентите си). От класацията отпадна и Polestar, която би се класирала на трето място с 601 точки.
„Пробивът, осъществен от високотехнологични компании като Tesla и Poelstar, показва необходимостта от иновации. Новите технологии стават най-важната причина при покупката на автомобил. Когато те се използват ефективно, това влияе положително на неговата оценка и кара повече хора да си го купят“, категорични са от J.D. Power.
Като пример се посочва технологията за цифров ключ в смартфона на собственика, която позволява отключването и стартирането на автомобила. Повечето собственици, които използват тази система, искат да разполагат с нея и в новото си превозно средство.
От J.D. Power отбелязват още няколко технологии. Модели като Cadillac Escalade и Subaru Ascent, например, са отличени за огледалата си с камери. Те получават награди в категория „удобство“ в премиум и масовия сегмент.
В категорията „нова автоматизация“ е отличен Lexus IS заради наличието на система за възможен сблъсък на кръстовище. Mitsubishi Outlander получава награда заради функцията за аварийно спиране при движение на заден ход, а BMW взе приза за най-добър цифров ключ на базата на смартфон.