fallback

Dacia напълно се отказва от дизелите

Duster ще бъде последният модел с такъв двигател, продаван в Европа.

Краят на дизеловите автомобили на Dacia наближава. Решението на популярната не само в България румънска марка на пръв поглед е трудно разбираемо, защото точно дизелите на Dacia са най-продаваните в Европа. И все пак защо? Отговорът идва именно от Европа, съобщава испанското списание Motor.es.

 

 

Става въпрос за въвеждането на новите екологичните стандарти Евро 7, което ще бъде повратна точка за автомобилния бранш. Тези стандарти трябва да влязат в сила след 2025 г., а до 2035 г. европейските власти възнамеряват да въведат пълна забрана за продажба на нови леки и лекотоварни автомобили с двигатели с вътрешно горене, работещи на изкопаеми горива (бензин, газ, дизел).

Ако Европейският съюз не промени решението си, то тогава Dacia трябва да адаптира своите продукти към новите ограничителни разпоредби за емисиите. А това означава радикално увеличение на цената на автомобилите. Именно балансът на цена и качество бе ключът към успеха на Dacia досега. И затова причината за изоставянето на дизеловия двигател е разбираема и предвидима - не може да бъде адаптиран към новите екологични стандарти.

 

 

Настоящият кросоувър Duster е последният модел, който можете да закупите с дизелов двигател, но той няма да живее дълго. На негово място ще има бензинови двигатели, хибридни версии и бигоривни (LPG). Актуалното второ поколение Dacia Duster дебютира през 2017 г., през лятото на 2021 г. премина през рестайлинг, а от това лято марката има и ново лого.

Dacia е ценен актив в рамките на Renault Group, продажбите на румънската марка растат въпреки обективните трудност като глобалният недостиг на микрочипове и инфлацията в Европа. През първата половина на тази година Dacia е продала 277 885 автомобила, което е с 5,9% повече отколкото през 2021 г. Докато продажбите на цялата Renault Group са намалели с 12% до 1 000 199 автомобила, без да се взема предвид руския пазар.

 

 

През последните години Dacia направи сериозни подобрения по отношение на ергономичността и интериорната декорация, дизайнът стана по-изтънчен и европейската средна класа започна да се насочва към Dacia, а кросоувърът Duster се превърна в култов модел. Но ще бъде последният дизелов автомобил, продаван от Dacia в Европа.

Междувременно ръководството на Renault Group е принудено да следва непопулярна политика по отношение на моделната гама на Dacia. Надеждният, висок въртящ момент и икономичен 1,5-литров турбодизел, който е много търсен от хората, все още се предлага на Duster и това е едно от най-изгодните предложения на пазара. Дизелов кросоувър с предно задвижване и механична скоростна кутия сега струва от 16 950 евро в Германия. Версията със задвижване на всички колела е от 21 350 евро.

Но следвайки тенденцията в автомобилостроенето, Dacia също започна своя процес на електрификация. И този преход, дори и да е по-бавен от на други фирми, в крайна сметка ще бъде реалност, ако марката иска да остане жива в Европа. До 2035 г. Dacia ще опита да запази пазарния си дял чрез бензинови турбо двигатели с малък работен обем и бюджетна хибридизация, а след това ще бъде принудена напълно да премине към електрически автомобили или, по-малко вероятно, към достъпни модели с водород и/или синтетично гориво.

 

 

fallback
  • #11
    Добромир ( преди 2 години )
    От хиляда години в българия се кара на газ, и е по екологична от електеричките
  • #10
    Добрият дизел ( преди 2 години )
    го караш, караш години, погребва те и продължава да мачка !
  • #9
    Най - добре... ( преди 2 години )
    рено/неудачия въобще да се откажат от колите!
  • #8
    Свикнете ( преди 2 години )
    Защо трябва мненията да са крайни. ДВГ има бъдеще но основно докато има недостиг на батерии и ток все пак това не е кратко време особено за батериите се очаква да не достигат поне до края на десетилетието.. Мненията че дизела ще е основен още 50 години също не са реалистични от това интерес имат само някои араби, латиноси и Русия докато ЕС, Китай, Индия, Япония и САЩ нямат интерес да протакват прехода към ток
  • #7
    До 6 ( преди 2 години )
    Защо да ползвам дизелов двг на водород с ниско кпд пред елвктеически дв на водород с много по високо кпд.Приемете го дизела е боклукчава технология проста и примитивна
  • #6
    До 3 ( преди 2 години )
    Дизела също може да бъде е зелен и възобновяем ресурс. Дизеловия двигател може да работи на всякакъв вид мазнина, също може и на газ или водород. Био или синтетика. Въпрос е на настройки и доработки. Дизеловия двигател работи много добре на водород.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Нищо не карате вече никой не купува дизел.Отдавна хибридите по аткинсън го изместиха и по високо кпд имат с което дизела толкова се хвалеше Дизела е аут.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще си караме на нафта още дълги години.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти не знаеш всичко минава на газ по евтин и по чист или биоетанол.А дизела е доказано по скъп за производство замърсяващ и по скъп за подръжка с по кратък живот
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    По добре не се обаждай като не знаеш! Дизела е в основата на световната икономика и няма никакви изгледи това да се проблеми в следващите 50 години. Всички важни машини с които се върши сериозна работа се задвижват от дизелови двигатели. Камиони, автобуси, строителна техника, селскостопанска техника, минна техника, генератори, кораби, и локомотиви на влакове в отдалечени места където няма ел. мрежа. Леките коли с дизел също са по добри от бензина. Горят по малко и имат по дълъг живот.
fallback
Последни