IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis зачеркна шансовете на Alfa Romeo в САЩ

Пускането на Dodge Hornet на практика изхвърля Tonale от играта

„Най-бързият и най-мощен компактен многофункционален автомобил под 30 000 долара“ – така Dodge описа чисто новия си Hornet, когато беше официално представен този месец. Американците са горди с първи си нов автомобил от десетилетие, но неговото пускане на пазара е на път да предизвика сътресения в алианса Stellantis.


Dodge Hornet


Според информация на изданието Drive, в Alfa Romeo са бесни на това решение, тъй като Hornet всъщност представлява Tonale с различни брони и емблеми. Технически двата кросоувъра са почни идентични, като заслугата да създаването им е изцяло на италианската компания. В същото време обаче Hornet ще се продава на много по-ниска цена и това, на практика, изхвърля Tonale от пазара в Северна Америка.

„Dodge се възползва от Tonale, за да създаде автомобил, който ще намали средните нива на вредни емисии и на разход на гориво на автопарка“, коментира източник на изданието, чиято самоличност не се разкрива.

Въпреки че са почти идентични, двата SUV-а са позиционирани в различни сегменти. Като цяло Hornet би трябвало да е с 10 000 щатски долара по-евтин от Tonale. А това означава, че моделът на Alfa Romeo няма почти никакви шансове на голям пазар, какъвто е този в САЩ. И той ще последва съдбата на Giulia и Stelvio, които така и не успяха да се наложат зад океана, както се надяваха в Alfa Romeo.


Alfa Romeo Tonale


Още при представянето на Tonale италианците обявиха, че това е най-важният им модел от десетилетия и на него се възлагат огромни надежди. Почти идентичният външен вид на Hornet обаче е сериозен удар за Alfa Romeo, чиито автомобили винаги са се идентифицирали с впечатляващ дизайн. Като се прибави и по-ниската цена на кросоувъра на Dodge, е ясно защо в Милано не са никак доволни от ситуацията.

От друга страна, в Stellantis едва ли имат сериозни поводи за притеснения, тъй като само за първите 24 часа след отваряне на приема на поръчки за Hornet бяха получени 14 000 заявки за модела. Факт обаче е, че много фенове на марката Dodge не харесват кросоувъра, като смятат, че американският производител не е направил достатъчно, за да може Hornet да се различава от италианския си роднина.


0 от 500