IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Отиде си Никола Матераци - „бащата“ на Ferrari F40

Легендарният италиански инженер почина на 83 години

На 83 години почина легендарният италиански машинен инженер Никола Матераци, смятан за „баща“ на някои от най-известните модели на Ferrari. По време на бляскавата си кариера Матераци е участвал активно в разработването на няколко емблематични автомобила на Lancia, Ferrari и Bugatti, оставяйки своя отпечатък в света на автомобилите.

 

Nicola Materazzi.jpg

 

Никола Матераци е роден през 1939 г. в семейство на лекари в градчето Кеселе ин Питари в провинция Салерно, Южна Италия и учи инженерство в университета в Неапол. Той е най-известен като главен инженер на Ferrari F40 от 1987 г., смятана за една от най-великите коли на всички времена. Смята се, че именно Ferrari F40 в най-голяма степен олицетворява мечтата на създателя на Ферари – Енцо Ферари.

Преди да работи обаче върху F40 twin-turbo V8, Матераци отговаря и за неговия предшественик - Ferrari 288 GTO от 1984 г., който започва като проект за рали автомобили от група B. Преди изключителната си работа с Ferrari през 80-те години, Матераци работи за Lancia от края на 60-те. Там той допринася за развитието на пътните автомобили Flavia и Fulvia, както и на емблематичния рали автомобил Lancia Stratos в областта на задвижването, настройката на шасито и аеродинамиката.

 

Ferrari F40.jpg

 

Матераци е работил и с отбора на Ферари във Формула 1 по времето на Жил Вилньов от 1978 г. до 1982-а. Италианецът има общо 38 проекта в моторните спортове по време на 42-годишната си кариера.

В началото на 90-те години италианският инженер се премества в Bugatti Automobili SpA в завода в Кампогалиано. Той беше технически директор на 1991 Bugatti EB110 GT и на по-мощните 1992 Bugatti EB110 SS, преди краткотрайният проект на Романо Артиоли да приключи. И това не беше краят на историята за „бензиновия“ човек Матераци, защото той не се отказа от страстта си. В началото на 2000 г. пое развитието на B Engineering Edonis, използвайки останали компоненти от изоставена фабрика за Bugatti EB110.

 

0 от 500