Знаете ли колко струва най-скъпият ретро автомобил и каква марка и модел е? Предположенията вероятно биха били много, защото има безброй редки, ценни и наистина много скъпи коли. И цените варират. Има обаче и един конкретен отговор – за 2022 г. най-скъпо продадената ретро машина е Ferrari 410 Sport Spider от 1955 г., съобщава Motor1. На аукциона Sothebyʼs купувач спечели наддаването с предложените от него 22 005 000 долара! Както подсказва продажната цена, това е много специален автомобил.
От това Ferrari са направени само два екземпляра, които се състезават в Carrera Panamericana през 1955 г. Италианският автомобилен дизайнер Sergio Scaglietti проектира каросерията и оформя панелите. Автомобилът се задвижва от 4,9-литров V12, двигател с 24 свещи и мощност 400 конски сили, който е най-големият, създаван до този момент от Ferrari. Максималната скорост е 280 км/ч.
Колата има много успешна кариера в моторния спорт, като печели 11 състезания. Това Ferrari 410 Sport Spider е управлявана от изявени пилоти, сред които и легендарния американец Карол Шелби - състезател, автомобилен инженер и създател на едни от най-великите спортни автомобили на всички времена. Шелби печели повече състезания с тази кола от всички други в своята кариера - осем победи и 10 подиума с този 410 Sport Spider. От 1956-а до 1958 г. колата се състезава в около 40 състезания, от които има 11 победи и общо 19 финала. След това често се появява на исторически събития на Ferrari.
За още по-близка връзка с Шелби, сегашният търг включваше и трофея от първата му победа през 1956 г. и последната през 1958-а. Иначе 410 Sport Spider прави своя състезателен дебют на 1000 км в Буенос Айрес през януари 1956 г. с Хуан Мануал Фанджо и Еухенио Кастелоти като пилотски екип.
След края на състезателната си кариера Ferrari 410 Sport Spider прекарва 20 години в колекцията на американския дилър на марката Луиджи Чинети. След това няколко пъти сменя собствениците си, а през 2012-2016 г. е напълно реставрирана.
През 2006 г. Карол Шелби, който почина на 89 години през 2012, вижда спортната машина отново на конкурса Fabulous Fifties Concours в Гардена, Калифорния. Там той надписва резервоара за гориво със съобщението: „Г-н Ферари ми каза, че това е най-доброто Ферари, което е правил." Това съобщение все още е на колата и днес. А и самият Енцо Ферари смята 410 Sport Spider за най-добрия си модел от средата на 50-те години.