Днес легендарната италианска марка е далеч от върховете на славата си: през първата половина на 2022 Alfa Romeo е продала едва 11 736 автомобила в Европа, близо двойно по-малко дори от нишовата френска DS. Може би обновяването на гамата, започнало с новия кросоувър Tonale, ще помогне ситуацията да се промени. А междувременно на италианците им остава да си спомнят за миналото величие - за което има предостатъчно поводи. През 2022 се навършват 50 години от появата на един от най-успешните модели на компанията - Alfa Romeo Alfetta.
13 любопитни факта за Alfa Romeo Alfetta (ГАЛЕРИЯ):
Окачването и трансмисията са уникални
Alfetta, с моделно име Tipo 116, се появява като наследник на Giulia и на 1750. Кръстена е на легендарния състезателен болид (Tipo 159 Alfetta), който доминира във Формула 1 в зората на 50-те години. Но това не е просто случайно хрумване - новата Alfetta носи и някои от уникалните технологични решения на някогашната състезателна кола. При нея съединителят и трансмисията са разположени в един общ корпус отзад в автомобила, за да се постигне идеален баланс на теглото. А задното окачване ползва т. нар. "тръба на Де Дион", точно както и последните версии на болида от 50-те. Предното ползва двойна вилка.
Alfetta, с моделно име Tipo 116, се появява като наследник на Giulia и на 1750. Кръстена е на легендарния състезателен болид (Tipo 159 Alfetta), който доминира във Формула 1 в зората на 50-те години. Но това не е просто случайно хрумване - новата Alfetta носи и някои от уникалните технологични решения на някогашната състезателна кола. При нея съединителят и трансмисията са разположени в един общ корпус отзад в автомобила, за да се постигне идеален баланс на теглото. А задното окачване ползва т. нар. "тръба на Де Дион", точно както и последните версии на болида от 50-те. Предното ползва двойна вилка.