Идеята за безплатно обществено зареждане не е нова. И тук не става дума за специалните условия, предлагани от Tesla в определени часове и на определени клиенти. Концепцията е следната - проектирате рекламни съобщения директно от терминал, оборудван с голям екран, и набирате средства от компании, които плащат, за да бъдат забелязани.
В Северна Америка този подход се използва от Volta Charging, а сега същото прави и полската компания ChargeEuropa, която е със седалище във Варшава. Доскоро тя беше известна като ChargePolska, а промяната на името показва, че е издигнала целите си от национално на по-високо ниво.
Компанията, която още през юли инсталира първите пилотни станции във Варшава, сега обяви целта си да има 1000 активни точки за зареждане след две години. Идеята е приходите от реклама да се използват както за подпомагане на разширяването на инфраструктурата, така и за да се даде възможност на шофьорите да зареждат, без да плащат.
В съобщението си медиите ChargeEurope определя рекламирането като „тайна съставка за изграждане на печеливши мрежи за зареждане в градовете". Вярна на убежденията си, компанията е създала зарядни станции с 65-инчов екран и твърди, че вече е влязла в партньорства с компании като Netflix, BMW и Opel.
Очаква се станциите на chargeEuropa да осигурят максимална мощност от 22 kW, като в компанията са убедени, че този бизнес модел може да улесни създаването на мрежа за зареждане, без да се налага властите или компании, работещи в този сектор, да трябва да правят големи инвестиции. В ChargeEurope възнамерява да разшири този модел в световен мащаб и след Европа да се настанят в Азия и Латинска Америка.