Японският спортен седан е преди всичко Mitsubishi Lancer Evolution и Subaru Impreza WRX STI. Някой вероятно ще си спомни за Nissan Skyline с турбокомпресор, а други симпатизират на Toyota Mark II Tourer V/Chaser Tourer V, както и на Toyota Altezza RS200. Това обаче не е всичко, което японската автомобилна индустрия може да предложи. В нейната историята има автомобили, от които Европа ще остане изненадана. Ето и част от тях, събрани на едно място.
Забравените японски спортни седани (ГАЛЕРИЯ):
Honda Accord Euro R (CL7)
Потребителите в Европа бяха доволни от седмото поколение на Accord, предлагано с 2,4-литров двигател със 190 к.с. В същото време японците се радваха на Euro R с 2,0-литров двигател K20A. При него най-добре е да се поддържат 6000 об/мин, когато е активирана системата за променливо газоразпределение i-VTEC. В този момент тази Honda се трансформира и демонстрира изразително пиковите 220 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7 секунди, което не е никак зле за 2,0-литров атмосферен мотор.
Потребителите в Европа бяха доволни от седмото поколение на Accord, предлагано с 2,4-литров двигател със 190 к.с. В същото време японците се радваха на Euro R с 2,0-литров двигател K20A. При него най-добре е да се поддържат 6000 об/мин, когато е активирана системата за променливо газоразпределение i-VTEC. В този момент тази Honda се трансформира и демонстрира изразително пиковите 220 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7 секунди, което не е никак зле за 2,0-литров атмосферен мотор.


0