IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещото BMW M3 обещава революция

Моделът ще получи електрическо задвижване с традиционно усещане на ДВГ

Подразделението M Performance на BMW се готви да пусне своя последен спортен автомобил с чист двигател с вътрешно горене в своята 50-та година, преди да се заеме с програма за бърза електрификация. А тя включва най-мощното BMW в историята, SUV, който да се конкурира с Lamborghini Urus и електрически наследник на BMW M3.


BMW M3


Спортният отдел на баварците има много работа през тази година, като вече разкри BMW M4 CSL, комбито BMW M3 Touring и първия си състезателен автомобил в сериите за издръжливост от 23 години насам - BMW V8 Hybrid LMDh. Предстоят обаче още две премиери – на хибридния SUV BMW XM със 740 к.с. и на второто поколение на BMW M2 Coupé, което ще бъде последният М-автомобил само с ДВГ.

След това обаче започва голямата промяна, като първо ще видим новото M5, което ще получи вариация на хибридната система на XM. И тъй като в BMW са си поставили за цел 50% от продажбите през 2030 г. да бъдат на изцяло електрически, най-вероятно следващото M3 ще получи именно такова задвижване.

Според шефа на BMW M – Франк ван Мийл, дори след края на бензиновата ера легендарният модел ще остане верен на това, което винаги е предлагал. „Всеки път, когато променим двигателя - от 4-цилиндров през 6-цилиндров до 8-цилиндров към 6-цилиндров с турбокомпресор, историята продължава. Дори да стане електрическо, M3 винаги ще бъде M3. Каквато и да е задвижващата система, винаги трябва да можете да управлявате нашите коли и да знаете, че това са М-автомобили. Устояхме на изпитанието на времето в продължение на 50 години и ще продължим да го правим“, обясни Ван Мийл.

Той допълни, че 90-95% от клиентите на M-моделите изобщо не се интересуват в каква посока ще поеме компанията по отношение на задвижването. „Те просто искат М-кола. Да, някои казват, че ако тя няма V8 двигател, ще се откажат и аз уважавам това мнение. Нашата цел обаче е да направим нещо толкова новаторско, че отново да изненадаме всички“, казва шефът на BMW M.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами като ,,завива по начин, каращ мозъка да спре!" защо не пуснат ФормулаЕ да карат с Формула1 ? Ами защото не са дорасли за това!
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    #7 Нямаш идея за какво говориш. Какво направиха Plaid на Pikes peak, VW ID.R на Goodwood и Nurburgring, Drako GTE, Rimac Concept One и Nevera - невиждани досега неща.4х4 векторно управление с честота 100 пъти в секунда, т.е. всяко едно от 4-те колела може да сменя от пълна тяга до пълно спиране СТО пъти в секунда! Една стотна 3 ускоряват, едно спира. Следващата стотна 3 спират едно ускорява. За SLS AMG E-CELL - Култард, Лено, Кларксън: "Колата завива по начин, каращ мозъка да спре!"
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 1 месец )
    Проблема на електричките е теглото - заради батериите. С много много карбон може и да компенсират , ама цената ще излезе от контрол
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ел. задвижване с усещане за двг... няма как да стане, освен ако през аудио системата не ти пускат звук на двг. Все едно да е***ш надуваема кукла, а да на глас да го докарва на която си решиш...
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Авто фен ( преди 1 месец )
    Не знам причината, но марката bmw е магнит за ***. Управлявам автомобили вече над 30 години и винаги така е било - защо, не знам?
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тайкана няма нищо общо с с шофирането на другите поршета и главно на 911, дори и на Панамера. Не да цитираш, кой какво е казал, а се качи на някоя от тези коли и тогава говори. Дори Порше ще трябва още бая хляб да изяде преди да изравни електромобилите с двг.
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не знам как успя да я забравиш тази трета възможност, след като от porsche не само обещават, че ще правят такъв автомобил някога в неопределено бъдеще, а го продават от години. Казва се Порше тайкан и всеки който го е карал може да потвърди, че това е истинско porsche като усещане, за разлика от останалите електромобили, които са добри само на drag
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Моя грешка. Да това е третата възможност.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    А къде забрави porsche?
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електрическо задвижване с традиционно усещане на ДВГ. Това не ми се вярва да стане, но ако може да се направи, то ще може да се осъществи само от БМВ или Мерцедес.