Подразделението M Performance на BMW се готви да пусне своя последен спортен автомобил с чист двигател с вътрешно горене в своята 50-та година, преди да се заеме с програма за бърза електрификация. А тя включва най-мощното BMW в историята, SUV, който да се конкурира с Lamborghini Urus и електрически наследник на BMW M3.
Спортният отдел на баварците има много работа през тази година, като вече разкри BMW M4 CSL, комбито BMW M3 Touring и първия си състезателен автомобил в сериите за издръжливост от 23 години насам - BMW V8 Hybrid LMDh. Предстоят обаче още две премиери – на хибридния SUV BMW XM със 740 к.с. и на второто поколение на BMW M2 Coupé, което ще бъде последният М-автомобил само с ДВГ.
След това обаче започва голямата промяна, като първо ще видим новото M5, което ще получи вариация на хибридната система на XM. И тъй като в BMW са си поставили за цел 50% от продажбите през 2030 г. да бъдат на изцяло електрически, най-вероятно следващото M3 ще получи именно такова задвижване.
Според шефа на BMW M – Франк ван Мийл, дори след края на бензиновата ера легендарният модел ще остане верен на това, което винаги е предлагал. „Всеки път, когато променим двигателя - от 4-цилиндров през 6-цилиндров до 8-цилиндров към 6-цилиндров с турбокомпресор, историята продължава. Дори да стане електрическо, M3 винаги ще бъде M3. Каквато и да е задвижващата система, винаги трябва да можете да управлявате нашите коли и да знаете, че това са М-автомобили. Устояхме на изпитанието на времето в продължение на 50 години и ще продължим да го правим“, обясни Ван Мийл.
Той допълни, че 90-95% от клиентите на M-моделите изобщо не се интересуват в каква посока ще поеме компанията по отношение на задвижването. „Те просто искат М-кола. Да, някои казват, че ако тя няма V8 двигател, ще се откажат и аз уважавам това мнение. Нашата цел обаче е да направим нещо толкова новаторско, че отново да изненадаме всички“, казва шефът на BMW M.