Китайската автомобилна индустрия отдавна вече е фактор в световен мащаб, но не винаги нещата са били по същия начин. В последните години могат да се открият много рекорди и статистически данни, които показват развитието на автомобилното производство и търговията в азиатската държава - най-големият пазар на продажби, най-големите обеми на производство на автомобили и т.н. Накратко има много най, най... Има обаче и факти от историята, които не са толкова популярни. Ето някои от тях.
Какво не знаете за китайската автомобилна индустрия (ГАЛЕРИЯ):
Основният претендент за титлата пионер на всички китайски автомобили е камионът Ming Sheng 75, представен през пролетта на 1931 г. Само си представете – по това време в американските заводи на Ford Motor Company са произведени над половин милион коли! Масовото производство на автомобили отдавна е установено в Европа и Япония в онези времена, а дори и в СССР с пълна скорост се изгражда този бранш.
Първият Ming Sheng 75 не може да се каже, че е напълно китайска разработка. Кръстник на Ming Sheng 75 е американският инженер Даниел Баирс от Relay Trucks. Именно той, по молба на китайски клиенти, които се обърнали към компания от Охайо, помага да се създаде местно сглобяване на камиони на базата на модела Relay S11B в Шенян.