IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Коя е най-бързо зареждащата се кола на ток в света?

Китайският Xpeng G9 добавя 200 км пробег само за 5 минути

Китайците производител Xpeng публикуваха първите снимки на интериора на G9 – електрически SUV, който ще бъде новият флагман на марката, а продажбите му ще започнат през септември. Приемът на поръчки стартира на 10 август, като само за 24 часа компанията получи заявки от 23 000 китайски клиенти. Всеки от тях плати капаро от 290 евро.


Xpeng G9


На по-късен етап електрическият SUV ще стъпи и на други пазари, след които е и Европа. От компанията-производител разкриват техническите характеристики на модела и не може да се отрече, че те са впечатляващи. От Xpeng твърдят, че само за 5 минути зареждане G9 добавя 200 км (по китайския цикъл CLTC) към пробега си, като по този показател превъзхожда Lucid Air. За същото време седанът добавя 100 мили (161 км) към пробега си.

При Xpeng G9 ултрабързото зареждане се дължи отчасти на 800-волтовата платформа от силициев карбид (SiC), която е първата масово произвеждана китайска архитектура от този тип. Максималният пробег на SUV-модела ще бъде 701 км (отново по цикъла CLTC). Версията с два мотора има пикова мощност от 550 к.с. и 717 Нм. Това позволява на 4,9-метровия електромобил да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3 секунди.


Xpeng G9


Шасито включва усъвършенствана система за многораменно окачване отпред и двукамерно въздушно окачване отзад, като то е настроено от инженери, базирани в Германия.

Отвътре Xpeng G9 предлага пет седалки и седалки с висококачествени покрития и първокласна кожа Nappa.Оборудването включва 14,96-инчов двоен екран, захранван от чип Qualcomm Snapdragon 8155, ергономични седалки с функции за отопление, вентилация (само отпред) и масаж. Ватирането на седалките е вдъхновено от силуета на Canton Tower (със своите 600 метра тя е една от най-високите кули в света, втората в Китай след тази в Шанхай), а дизайнерските мотиви върху панелите на вратите са базирани на принципите на Фибоначи (известният италиански математик).


Xpeng G9


Що се отнася до технологията, G9 включва първата масово произвеждана интерактивна 3D потребителска интерфейсна система, която проектира реалния свят върху екрана, както и чисто нов гласов асистент, който отговаря на диалог от всичките четири зони на автомобила. В оборудването на модела влиза и мултимедийната система на Xpeng - Xopera, за която се казва, че симулира звукоизолация на нивото на концертна зала.

Xopera е проектирана да създаде завладяващо 5D-изживяване заедно със звуковата система Dynaudio Confidence с 28 високоговорителя и аудио технологията Dolby Atmos, като потребителите също изпитват вибрации на седалките, промени в околното осветление, климатик и аромати на автомобила, докато гледат филм, слушат музика или просто релаксиращо.


Още снимки на електрическия кросоувър - вижте в галерията:


И накрая, Xpeng G9 разполага с „първата в индустрията усъвършенствана система за подпомагане на шофиране с пълен сценарий“ с 31 сензора Lidar, двойни чипове за интелигентно подпомагане при шофиране NVIDIA Drive Orin-X и Gigabit Ethernet комуникационна архитектура.


0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Предположение ( преди 1 година )
    От тия 800 волта система имат и Taycan и Ioniq5, EV6..Със сегашните 350квт. зарядно успяваше да натъпче по 50 КВТ. за под 10 мин. Ако китайците са излъгали с разхода, предвид че са ползвали техния си цикъл за измерване...Ето ти ги 200км за 5 мин. Иначе казано догонват корейците и ФВ като пускат 800 волтови електрички, но за да си начешат егото по-гръмко отново лъжат с показателите - в случая с разхода. И все пак - доста са напред вече!
  • #3
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    После разправяйте колко са назад китайците технологично и как крадат. Това най-бързо зареждане от кой го откраднаха, като така или иначе сами си произвеждат както електрониката така и батериите и ги произвеждат за цял свят включително и за Тесла?
  • #2
    8 rate up comment 10 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Volkswagen пак са добре, защото предлагат прилични електромобили. Но какво ще кажеш за пародията на електромобил на Toyota на която и падат колелата и зарежда точно пет пъти по-бавно от този китайски автомобил и то само, ако температурата е положителна, защото при температури под нулата въобще отказва да зарежда. Тоест ще им отнеме доста време на Toyota за да стигнат дори китайците по технологии.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много хора се чудят защо вагените за Китай са с готин интериор а тук пластмасария, ами защото там се борят за пазара, а тук *** като вас им ги купувате и не се напрягат много.