IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Инвазията на китайците в Европа продължава

Моделите на XPeng ще се продават на още два пазара на континента

Китайският стартъп за електрически превозни средства XPeng ще разшири присъствието си в Европа, като навлезе на пазарите на Швеция и Нидерландия, като това ще се случи през първото тримесечие на 2022 година. Преди това компанията беше представена само в Норвегия.


Xpeng P5


За да успеят в Европа, китайците работят по специален бизнес модел, който съчетава класически дилъри и местни дистрибутори. Emil Frey в Нидерландия и Bilia в Швеция вече са се договорили да си сътрудничат със стартъпа.

Нидерландия

Първото представителство на XPeng ще отвори врати в тази страна през март тази година. Споменатата вече компания Emil Frey ще отговаря за развитието на продажбите и дилърската мрежа. Ето какво написаха китайците в XPeng за това:

Споразумението на XPeng за търговия на дребно с Emil Frey Нидерландия бележи голям пробив в европейската експанзия на компанията. Това споразумение ще бъде първото подобно сътрудничество за XPeng в Европа и едно от първите в автомобилната индустрия.

Партньорството с Emil Frey, един от най-големите търговци на автомобили в Европа, ще предостави огромен потенциал за разширяване на търговията на дребно на XPeng в Страната на лалетата.

В резултат на това клиентите на марката ще се възползват от еднакво ценообразуване и достъп до добре утвърдената мрежа за обслужване и дистрибуция, както и оптимална ефективност и стандарти за качество на обслужването. Освен това XPeng планира да отвори своя магазин за търговия на дребно в мола Westfield в близост до Хага.

Швеция

Шведският дилърски център ще отвори врати до края на този месец в Стокхолм. Тук XPeng ще ползва услугите на Bilia, която има мрежа от 58 дилъра и 66 сервизни центъра в страната.

„В Швеция XPeng сключи споразумение за сътрудничество на дребно с Bilia, най-големият дилър и дистрибутор на автомобили в страната. Високите нива на удовлетвореност на клиентите и обширната мрежа на Bilia от 58 дилъра и 66 сервизни центъра отговарят добре на амбициите на XPeng. Магазините на Bilia и нейните сервизни центрове са разположени в Стокхолм, Гьотеборг и Малмьо.

Интересното е, че в скорошно прессъобщение също се споменава и Дания. Очевидно пазарният дебют в тази страна ще се състои в близко бъдеще. А ето какво казва и председателя и главния изпълнителен директор на XPeng:

„Нашето глобално пътуване започва от Европа. Ние силно подкрепяме европейската стратегия за електромобили и си партнираме с водещи местни играчи, за да ускорим процеса по намаляване на емисиите и електрификацията.“

През 2021 г. XPeng продаде около 98 155 електрически превозни средства (повишение с 263% на годишна база). Само през януари тази година компанията успя да продаде 12 922 коли (увеличение от 115% в сравнение с януари 2021 г.).

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хванете един китяйски студент вържете го и го чукайте.Така се третира китайската инвазия
  • #7
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Птък ( преди 2 години )
    Не е по темата съвсем, но ако ще си купувам електричка ще е BMW, Mercedes, VW или нещо европейско. По-пипнати ми се струват, нямат такива фуги и големи дисплеи по средата. Приятно е чувството при ускорение на Теслите, но изпитвам неприязън към тях.
  • #6
    10 rate up comment 16 rate down comment
    един ( преди 2 години )
    Как ще свалиш германеца от Мерцедеса и Фолксвагена или французина от Реното и Пежото, за да ги качиш на чинг-чанг-чон-а ??? Същото важи и за останалите, дето са свикнали на европейски марки и тук-там японски !
  • #5
    12 rate up comment 10 rate down comment
    един ( преди 2 години )
    Само дето схемата при Волво е обратна на тва дето всеки си мисли. Китайците дават парата, шведите творят. После шведите дават технологията китайците да я ползват. Волвото е не по-малко шведско от преди. Просто се намери кой да им налее пари, за да се съвземат !Иначе китайците в Европа... те японци и корейци дето са с вече с толкова години традиции на производство и качество, все още не могат да се наложат, та китайците ли ? Дето цял свят ги знае с некачествената си техника.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Пинко ( преди 2 години )
    Ква "инвазия" продължавала, кви 5 лева ?! Я вижте продажбите на ел.коли в Европа по марки за последното тримесечие, китайските бангии никой не ги брои за живи, те за инвазии дрънкат! Хехе.
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Китайците ще са ( преди 2 години )
    новите японци и корейци. За десетина години ще станат номер 1.
  • #2
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То тия щом са стигнали да се сравняват със световно неизвестни китайци - ясно е що за стока са!!
  • #1
    12 rate up comment 11 rate down comment
    факт ( преди 2 години )
    Не могат да бият Рено и Пежо