IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Maserati пенсионира популярен седан

Ghibli няма да получи наследник, Quattroporte остава

След създаването на групата Stellantis и излизането на пазара на суперколата MC20, оборудвана с чисто новия V6 двигател, Maserati преживява истински възраждане. Италианският производител се готви да премине на електричество, като след пускането на MC20 с бензинов двигател с 630 к.с., спортното купе ще получи и версия изцяло та ток.


Maserati Ghibli


Марката наскоро пусна втория си кросоувър – Grecale, и се готви да представи новото поколение на GranTurismo. В същото време обаче от гамата на Maserati ще отпадне друг популярен модел – Ghibli. Сегашното поколение на седана ще се предлага до 2024 г., като няма да получи наследник.

В Maserati обаче не смятат да оставят сегмента празен, като след пенсионирането на Ghibli, ще бъдат направени промени по неговия по-голям брат – Quattroporte. Размерите на модела ще бъдат намалени и така, на практика, двата модела ще бъдат обединени в един. Името Ghibli ще изчезне, но размерът му ще оцелее. Или казано по друг начин - клиентите ще могат да си позволят нов Quattroporte, но със същите размер като настоящия Ghibli.

Дългосрочният план е Ghibli да бъде заменен от Quattroporte, тези два модела ще станат един. Следователно Quattroporte ще стане автомобил с късо междуосие, с размера на Ghibli, но наречен Quattroporte. Честно казано , този сегмент [на големите автомобили], в който се състезава Ghibli, е загубил голяма част от своето превъзходство“, каза Грант Барлинг, управляващ директор на австралийското подразделение на Maserati.


Maserati Ghibli


В компанията са наясно, че в момента клиентите предпочитат SUV и кросоувъри пред седани. Именно поради тази причина Levante ще бъде обновен и ще съществува както в термичен, така и в електрически вариант. Едновременно с това Maserati се отказва от оригиналният3,9-литров туин-турбо V8 двигател на Ferrari. Неговото място ще бъде заето от Nettuno V6, който е собствена разработка на компанията. И този мотор обаче няма да има кой знае колко дълъг живот, тъй като Maserati ще стане производител на електрически превозни средства още през 2030 г.

За миналата година в Европа са продадени едва 1434 бройки от Ghibli, което много далеч от постижението на основния конкурент в сегмента BMW 5-Series с неговите 53 936 продажби.


0 от 500