IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Населението обеднява, но свръхскъпите коли се продават все повече и повече

Търсенето на луксозни автомобили се премества от Северна Америка и Европа към Близкия Изток и Азия

Светът се възстановява от пандемията COVID-19, заедно със скорошните прекъсвания на веригата за доставки и високите нива на инфлация. Войната в Украйна наруши веригите за доставка на енергия и храни, а свързаните с нея санкции срещу Русия засегнаха икономическата стабилност.


скъпи коли


Вследствие на това икономическото развитие е станало неравномерно в различните географски райони и перспективите за растеж са несигурни. Не така обаче стоят нещата при богатите хора по света, които въпреки или заради кризата, стават все по-богати. това неминуемо ще се отрази на пазара на т.нар. премиум автомобили. И този факт вече се усеща. докато производителите на масови автомобили изпитват все повече затруднения, то тези на луксозни превозни средства бележат ръст на печалбите си. 

Тенденциите са, че уксозният пазар ще се разрасне, за да може да обслужва богатите потребители. Но какво всъщнист се има предвид под луксозен автомобил? Въпреки че има много начини за сегментиране на пазара на луксозни автомобили - по марка, задвижване или цена, например - ние използваме сегментирането на mckinsey, които разделят луксозните коли на четири основни групи по цена на дребно (MSRP). Това са превозни средства на цени от €80 000 до €149 000, €150 000 до €299 000, €300 000 до €500 000 и над €500 000.


скъпи коли


Та, според анализите, четирите по-горе описани луксозни сегмента се разрастват с общ годишен темп на растеж от 8 до 14 процента, като тенденцията е това да продължава със същите темпове до 2031 година. За разлика от това, пазарът на автомобили, които струват под 80 000 евро, се очаква да остане практически непроменен до 2031-а, при това в най-позитивния сценарий.

Основната причина за растежа в сегмента на луксозните автомобили включва непрекъснатото нарастване на групите от хора със свръхвисоки доходи, хората с над 30 милиона долара инвестиционни активи и хората с активи, вариращи от 1 до 30 милиона евро. С повече милионери (и милиардери) на повече места, геолокацията на продажбите на луксозни автомобили се измести от Северна Америка и Европа към Азия и Близкия изток.

Това ново, по-регионално търсене на премиум автомобили автомобили привлече и нови участници на пазара поради силните геолокационни и технологични промени, особено в Китай, което доведе до пускане на повече нови продукти - отново премиум, но производство на китайски марки.

0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 1 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Та затова именно следвайки икон.тенденции, умните и далновидни менажери от GENESiS-луксозния премиум-бранд на Hyundai/Kia са едни от първите визионерски новатори, к. своевременно се насочиха към CN-пазара, и освен представителен офис там създадоха съответна дилърска мрежа за тази страна. Успоредно с това, съвсем наскоро - преди няма и 1/2 година, един от актуалните им прототипи спечели авторитетната награда ДИЗАЙН на ГОДИНАТА за този предстоящ да види бел свет авто-модел. Навярно,щото има ЗАЩО!