Германският производител Mercedes-Benz обяви, че печалбите на компанията от луксозния електрически седан EQE вече са равни или по-високи от тези на неговия еквивалент с двигател с вътрешно горене E-Class. Това показват финансовите резултати от първите 3 месеца, през които EQE е на пазара, съобщава Automotive News Europe, като се позовава на директора по продажбите на компанията Харалд Вилхелм.
Продажбите на електрическия модел в Европа стартираха през второто тримесечие на 2022 г. и в компанията са много доволни от представянето на автомобила, съобщава Automotive News Europe. Това обаче не означава, че е производството на EQE струва колкото това на E-Class и това си личи от ценната. При седана от старата школа тя стартира от 50 000 евро, докато при EQE – от 70 000 евро.
При други модели обаче няма дори паритет в печалбите, признават от Mercedеs. Дори флагманът EQS изостава значително от своята алтернатива с двигател с вътрешно горене – S-Class, но в компанията вярват, че съвсем скоро нещата ще се променят и разликата ще изчезне.
Естествено, печалбата е основният фактор за производителите, като това важи особено за електрическите превозни средства. Много компании са вложили милиарди в разработката на коли на ток и скъпите компоненти, като батериите, не позволяват постигането на по-ниска цена. А това е особено важно за производителите, тъй като ограниченията върху двигателите с вътрешно горене стават все по-големи.
Не само в Mercedes разглеждат ситуацията по този начин. Финансовият директор на Porsche – Лутц Мешке, заяви, че печалбите на компанията му от продажбите на електрически превозни средства до 2 години ще изравнят тези от автомобили с двигател с вътрешно горене. А след това колите на ток ще бъдат още по-печеливши.