fallback

Изследване показва огромната зависимост на ЕС от Китай

Германската автомобилна индустрия ще понесе най-силно удара от евентуална търговска война

Ако Европа прекъсне търговските си връзки с Китай, Германия ще бъде една от основните страни, които ще понесат икономическите последици. Това показва проучване на института IFO, който е един от най-важните икономически мозъчни тръстове в Германия.

Анализът подчертава още по-ясно силната зависимост на Европейския съюз от Китай, като се обръща особено внимание на автомобилната индустрия. В него се посочва, че евентуална „търговска война“ между ЕС и Китай би довела до свиване от 8,47% в германския автомобилен сектор. Това би било пряката последица от прекъсването на веригата за доставки на множество компоненти, произведени в азиатската държава.

В допълнение към това трябва да се има предвид, че Volkswagen, BMW и Mercedes притежават различни заводи в Китай, където произвеждат модели за местния пазар и извън него. Според института IFO, щетите от този хипотетичен икономически сблъсък биха били 6 пъти по-големи от регистрираните по време на „Брекзит“.

В изследването се посочва, че за европейските производители е много трудно да намалят връзките си с Китай. Освен постоянното разширяване на вътрешния пазар, политиката на най-многолюдната държава на планетата подпомага разрастването на индустрията – както по отношение на структурите в нея, така и на използваните нови технологии.

Статистика показва, че от 2019 г. до 2022 г. делът на електрическите автомобили, произведени в Китай и продадени в Европа, е нараснал от 0,5% на 18,7%, като ще продължи да се увеличава през следващите години. Самите китайски марки навлизат на Стария континент с конкуренти модели – както като цени, така и като технически характеристики.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво е това? Поредният рев как ЕС щял да фалира, а Китай и Русия да мачкат ли? Скандалът с Evergrand вече се размириса, а китайците изкараха и танкове по улиците. Китайците са в много слаба позиция и няма как да спечелят. Но разбирачите тук си мислят, че заводите за тениски и кабели няма как да се прехвърлят някъде другаде? ХАХА. Запартъци комунистически.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Алжитщр отряза наглите шпаньоли които подкрепят Мароко
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    А бе каква е тая глопуст разбрах че трябвя да си намалиш потреблението заради Русия.Е добре бе аз ако получавам газ от Катар например а не от Рассию щонда си намалявам потреблението мене кво ме брига
  • #10
    До 6 ( преди 2 години )
    Нормално като руснаците почти спряха газа дори за тези плащащи по тяхната схема а Испания няма проблем с наличността на газ (внася го от Алжир) но им прави чест че са солидарни с немците които им помогнаха с дълговете и като цяло много инвестират при тях доказват се като истински европейци а не мрънкала, плювачи и егоистични тарикатчета на дребно а в днешния свят всеки става по-зависим от другите
  • #9
    До 5 ( преди 2 години )
    Само стой та гледай. Още догодина Tesla model y ще стане най-продаваният автомобил в света, а в частност и в Европа, а ти си вярвай в дядо Коледа. Не забравяй, че ще се произвежда и в столицата на Германия с доста завишени стандарти за качество, които могат да задминат и германските модели, включително и прословутата равномерност на фугите.
  • #8
    До 3ти ( преди 2 години )
    Е те всъщност се надяваха че както забраниха 2 деца после ще успеят да забранят да имат по-малко от 3 или подобно. Но от няколко години първо вдигнаха прага на 2 и после на 3 а раждаемостта все така си пада
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Германия е основния виновник за всички ЕС зависимости, и китайските и руските.
  • #6
    Продължение ( преди 2 години )
    В други държави и в Европа остават само едни консуматори, които са все по-зависими от държави, като САЩ, Русия, Китай, цяла Африка и Индия. Нагледен факт е че наложиха санкции на руснаците, а сега налагат глоби на народите си, да не ползват климатици, да не светят витрини на магазини след 22 часа, климатиците да не изстудяват на по-ниска температура от 27 градуса. Санкциите са жестоки за нарушението на тези наредби. За сега е за Испания, но скоро за цяла Европа.
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    За американски марки трудно, защото са рядко, чак пък такива балами и любители на коли по трудово в Европа. Додж и Рам се продават официално в България от повече от година, но има само една продадена кола. Относно зависимостта на Европа, даже тя все още се държи. На фона на това, че това е консуматорски континент без никакви богатства, лоши управници и ако се спрат ресурсите, континента ще е крах за отрицателно време. Продажниците от ес позволяват, това което може да донесе пари, да се изнесе
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    (Статистика показва, че от 2019 г. до 2022 г. делът на електрическите автомобили, произведени в Китай и продадени в Европа, е нараснал от 0,5% на 18,7%) По-голямата част от този ръст е на Тесла Шанхай а с фабриката в Берлин изобщо не е сигурно че делът ще продължи да расте както сте писали
fallback
Последни