Откакто Land Rover започна да предлага версии със 7 места на Defender и Range Rover, немалко фенове на британската марка се запитаха дали тогава в гамата ще остане място за Discovery, който първоначално бе водещ в тази опция. Шефът на JLR Тиери Болоре побърза да успокои страстите, заявявайки, че "Диско" ще остане, но неговата формула ще бъде драстично променена, за да се отличава от събратята си.
Пред изданието Auto Express, мениджърът заявява: "Ние напълно преоткриваме Discovery. Вярваме, че има място за него, но трябва да сме доста креативни". Болоре признава, че Defender е канибализирал продажбите на Discovery, но твърди, че превръщането на последния в „истински семеен автомобил за най-претенциозните семейства“ ще оправдае съществуването му в гамата.
Тиери Болоре споменава, че Land Rover трябва да има автентичен семеен автомобил в луксозния сегмент, въпреки че не навлиза в подробности какво всъщност означава това. Според Auto Express, следващото поколение Discovery ще бъде позиционирано по-нагоре на пазара, което изглежда малко странно, тъй като го приближава към ролята на Range Rover.
Британските журналисти твърдят още, че флагманът Range Rover и Discovery ще бъдат конструирани на една и съща архитектура - MLA, на която е и последният Range Rover Sport. С нея инженерите ще могат да подготвят конвенционални, хибридни и електрически варианти на бъдещото поколение 6 на всъдехода. Версията с нулеви емисии вече бе потвърдена официално, като се очаква преди края на десетилетието.
И докато за новото Discovery вече явно има зелена светлина, то бъдещето на по-компактния Discovery Sport не изглежда особено ясно. На въпрос дали ще видим следващо поколение на модела, Тиери Болоре отговаря кратко: "Все още не знаем". Но пък става ясно, че можем да очакваме и версия на по-големия модел с удължено междуосие, която пък би "скочила в обувките" на Range Rover.
Следващото, шесто поколение на Land Rover Discovery би трябвало да бъде представено през 2025 г. и да се появи на пазара година по-късно. Същевременно, ако някои от вас си спомнят, от JLR прекратиха плановете си за т. нар. Road Rover, който би трябвало да е хибрид между комби и SUV.