IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Главен механик на Toyota посочи грешка при смяна на маслото

Сляпото спазване на препоръките на производителя понякога води до сериозни проблеми (ВИДЕО)

Репутацията на Toyota за надеждност е пословична и тя също е една от основните причини за успехите на японската марка. Това обаче създава и чувство за сигурност, което може да изиграе лоша шега на клиентите на марката.


масло двигател повреда


В свое видео в YouTube-канала The Car Care Nut един от главните диагностични техници на японската марка, представящ се като AMD, посочи какво може да се случи със стар двигател на Toyota, ако се спазват препоръките за смяна на маслото на такъв интервал, че да се покриват гаранционните изисквания. От компанията посочват, че тази процедура трябва да се извършва на 10 000 мили (16 093 км).

Механикът взима Toyota Camry от 2015 г., чийто пробег е 180 000 мили (290 000 км). Колата а е клиент, който изпълнява препоръките на производителя и сменя маслото на 10 000 мили. При пробег от 120 000 мили (193 121 км) двигателят започва да гори масло. Първоначално около литър на 1000 мили (1609 км), което е напълно приемливо. Постепенно обаче разходът се увеличава и при 150 000 мили (241 400 км) пробег той вече е 3 литра на 1000 мили.


масло двигател повреда


В крайна сметка собственикът закарва колата в сервиза на AMD, който сваля двигателя, а във видеото посочва и какво точно е повишило изгарянето на маслото. Следите от износване в две от стените на цилиндъра показват къде маслото може да проникне през буталните пръстени и в горивната камера. Механикът приписва повредата на блокирани пръстени за контрол на маслото на буталата, а причината за тях е именно рядката смяна на маслото.

Крайният резултат е пълна подмята на блока на двигателя, което не е никак евтино решение. А да да бъде избегнато, AMD препоръчва маслото да се сменя на всеки 5000 мили (8000 км) или веднъж на 6 месеца.



0 от 500
  • #7
    15 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По добре е да сипвате евтино масло и да го сменяте често отколкото да сипвате скъпо масло и да си мислите че то наистина работи добре и след 10 000 км. Няма как да работи добре защото се замърсява със сажди, прах и финни метални частици които са достатъчно малки да минат през филтъра. По принцип щом стане маслото черно и непрозрачно като боя значи е за смяна.
  • #6
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Как се прави лесно ( преди 1 година )
    Маслото се сменя на загрят двигател като се оставя изгасен поне 30 минути да се отече маслото в картера. Ако колата има пръчка може през тръбичката да се издърпа старото масло с вакумна помпа. Така става много лесно и бързо и чисто. Хубаво е да се сменя по начесто. 5000 - 8000км е препоръчително. С такъв интервал и филтъра се сменя веднъж на 2 или 3 смени на маслото. Не е нужно да го сменяте всеки път.
  • #5
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Хм ( преди 1 година )
    По-скоро маслото е било неподходящо.
  • #4
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Те и Тойота си го пишат в ръководствата - 15 хил. или веднъж годишно, но при утежнен режим - наполивина!
  • #3
    6 rate up comment 29 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да бе смяна на масло на 6 месеца или 8000 км, тая кола само в сервиза ли ще седи? Личният ми опит с по-стари коли показва че маслото трябва да се сменя на пролет след като изкара едно лято и една зима и стига да не си миналповече от 25-30 х км.
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До Гошу ( преди 1 година )
    Нищо не се случва, няма как да запече, като нема масло.
  • #1
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Гошу ( преди 1 година )
    Смятайте какво се случва с кошовете в Италия, на които сменяват маслото на 35000км. защото било LongLife...