fallback

Изчезваща порода – всички джипове с V12 под капака

От Lamborghini LM002 с 5.2 на Countach до TDI с 500 к.с. на Audi Q7 – вижте SUV-моделите, които промениха играта

Постепенно, модел след модел, големите SUV се превърнаха в истински флагман на производителите на луксозни автомобили. Поради тази причина би било напълно нормално те винаги да разполагат с най-големите и най-мощни двигатели, предлагани от техния производител – също както най-впечатляващите седани или най-бързите спортни коли.

Нещата обаче постепенно се променят, като изчезването на V12 изглежда неизбежно. Ако Aston Martin беше пуснал DBX преди 10 години, то той със сигурност щеше да получи 12-цилиндровия мотор, поставян на DB9. Сега обаче британския SUV трябва да се задоволи с туин-турбо V8.

Примерът с британската марка не е единственият. Някои модели пристигнаха сравнително късно и просто нямаха шанс за V12. Други обаче се появиха на пазара, точно когато надпревара за мощност беше в разгара си и нямаше сериозни ограничения. Затова и ви представяме всички големи SUV с V12, последният от които ще дебютира тази година.

Всички джипове с V12 под капака (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #9
    От 5-ти до двамата о ( преди 2 години )
    Не знам как си вадите заключения за хора, които не познавате, но всеки с разбиранията си. Нито 12-так, нито 8-мак имам в гаража си за съжаление. За коли харесвам бензин, дизела намирам за подходящ за камиони и автобуси, напук на тенденциите за CNG там. Като собственик съм стигал най-много до 6 цилиндров атмосферен, а понастоящем съм с 4 цилиндров с турбина. Относно преживяванията, които носи ускорението, да, 12 цилиндровите не го могат - Ferrari, Lamborghini, Brabus Rocket 900 - голяма скука :-)
  • #8
    край ( преди 2 години )
    Динозаври от миналия век. Електрическто предвижване е в пъти по-комфортно и екологично. И най-важното - трета/седма употреба няма да има. Т.е. кварталното *** няма как да си го купи за 6 хил. лева и да гази народа с него. Тия пари ще му стигнат само за ел. тротинетка
  • #7
    До 5 ( преди 2 години )
    Ти си поредния, който обича да слуша автомобилите, вместо да ги кара.За хора като тебе автомобили те са просто музикално произведение и ги оценявате като произведения на Моцарт без да се интересувате от други усещания.Можете да изпитате удоволствие от шофирането дори в хола си, слушайки запис на звука. Залепянето на седалката очевидно е негативно преживяване за вас, защото в 90% от случаите, обяснявате че ускорението не представлява интерес за вас, а само звука.
  • #6
    До долния ( преди 2 години )
    Радвам се като чета такива коментари. Любопитно ми е колко 12-така имаш в гаража, за да им се радваш на Култивираната, равномерна работа, високия и мелодичен звук?Благородно ти завиждам!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Жалко, че се отказаха от 12 цилиндровите мотори при високия клас и дори спортните автомобили. Предпочитам S класа, 7-ца, А8-ца, с 12-так, да не говорим за Ferrari и Lamborghini. Култивираната, равномерна работа, високия и мелодичен звук на 12-таците са страхотни. И малките им братя - балансираните бензинови 6-***(особено редовите атмосферни на БМВ) са като класическа симфония. Малко на камиони отиват нещата с 8-те големи цилиндъра(съответно малко по-ниски обороти) при големите кубатури двигатели.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Стандартите за бързина са 2 - ускорение и максимална скорост и както виждаш, тези характеристики са споменати в статията за всеки един автомобил. Иначе има и други стандарти, като например колко бързо един автомобил ще ти опразни джобовете като тръгнеш на 500 км пробег или колко пари ще оставиш по сервизите за 100 хиляди километра и други подобни стандарти.
  • #3
    До 2 ( преди 2 години )
    Ако си имал предвид, че спортните възможности на колите са нещо повече от ускорение по права линия си прав, но последното ти изречение е глупост. По магистралите някакви състезания ли се устройват или комплексирани човечета се хвалят за колко са стигнали до един къде си? Състезанията са за спортистите. Всички други са потенциални убийци, независимо с какъв двигател се задвижва автомобилът.
  • #2
    ili до #1 ( преди 2 години )
    Как разбра,че са по бързи? Какъв е твоят стандарт за бързина? На драг може електрическите да са по бързи но хората не си ги купуват с тази цел. Съмнявам се ако тръгнат по магистрала 500км електричката да стигне първа до крайната цел.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ненужни динозаври. Вече и османците са по-бързи, а да не говорим, че електрическите SUV-та вече са по-бързи от бензиновите спортни автомобили, включително и от тези с 12-цилиндрови двигатели.
fallback
Последни