fallback

Mercedes-Benz пропищя от фалшиви части

Тази търговия се оказва по-доходоносна от наркотиците, твърдят от концерна

Във времена бизнесът с фалшиви части се разширява и става все по-доходоносен. Говорим за спирачни дискове, колела, части на каросерията или кормилни детайли - практически няма автомобилни части, които да не са фалшифицирани, а от това страдат и най-големите производители.

Един от тях е концернът Mercedes-Benz, който трябва да покрие загубите, нанесени от дейността на фалшификатори, съобщава германският вестник Stuttgarter Zeitung. Само през миналата година митническите и правоприлагащите органи в Германия са конфискували повече от 1,86 милиона фалшиви продукта с лого с три лъча. Това е с 6% повече от година по-рано.

За да разкрият такъв обем нелегални резервни части, властите е трябвало да извършан над 650 специални акции. Според разследването, тази дейност се контролира от престъпни групировки на много високо ниво, като доходите им са впечатляващи.

„Индустрията с фалшивите части се управлява от структури на организираната престъпност и често прави дори по-големи печалби дори от от търговията с наркотици“, казва Рената Юнго Брунгер, която отговаря за правните въпроси в Борда на директорите на Mercedes-Benz.

За разлика от фалшивите часовници или луксозните чанти, плагиатството на автомобилни части не само застрашава репутацията на на марката, но, за съжаление, и безопасността на клиентите. Според експерти, тестването на фалшиви части, които визуално се различават малко от оригиналните детайли, показа плашещи резултати.

Производството и доставката на такива стоки не се извършват правилно. В повечето случаи фалшификаторите произвеждат резервни части в ужасни условия, без да се зачитат правата на работниците, без да спазват екологичните стандарти и правилата за защита на труда.

Един от основните проблеми е, че електронната търговия улеснява продажбата. Според Рената Юнго Брунгер, през последните 2 години глобалната коронавирусна пандемия се е превърнала в ценен помощник на киберпрестъпниците в нелегалния бизнес, тъй като фалшификаторите все повече използват онлайн-платформи и канали в социалните медии, за да популяризират своите фалшиви стоки.

Представител на юридическия отдел на Mercedes-Benz твърди, че фалшивите авточасти са по-евтини от официалните продукти, като същевременно често имат отклонения в изработката, а самата продажба се извършва чрез съмнителни интернет-източници, които не гарантират доставка до клиента, който е платил сделката.

„Имаше случаи, когато се предлагаха фалшификати под формата на оригинални резервни части на Mercedes-Benz според номенклатурата, която концернът не произвежда и никога не е произвеждал“, казва Рената Юнго Брунгер.

fallback
  • #7
    Реал Шит ( преди 2 години )
    Вече всички марки коли са един дол дренки колкото и да не ви се ще! Няма мерцедес няма бмв каквото и да е все едно и също разберете го хора няма смисъл само да се карате по форумите коя марка колко и тнт. Истината е че фирмите вече не са като това което са били преди години сега всичко е направено така че да се развали възможно най-скоро за да се поднови а това са пари дали бмв или бенц все тая политиката им е една и съща.
  • #6
    BMW ( преди 2 години )
    Още ли ги правят тия кошници на базата на Рено ?
  • #5
    Фиката ( преди 2 години )
    Ами хората обичат да бъдат лъгани. Той знае, че това, което купува е *** ама за какво да дава пари за оригинални части. Затова всяка 2-ра "примиум" кола тука е *** и четем новини от сорта "причина за катастрофата е неизпранен автомобил". Затова баба ти като ти предпише някоя друга нива или имот, пък ти бачкаш да 1000-1500 лв не си купувай немски "премиум" автомобил, на който не можеш да му сложиш оригинално масло или филтри (а дя по-сериозни ремонти да не говорим).
  • #4
    Propov ( преди 2 години )
    Ами като итидеш в офиц. сервиз и ти кажат 50 еврака за крушка за мигач или 90 за възд. филтър за купето (без монтаж)и почваш да бегаш баце. Това цитирам за БМВ 1 2006та. При Мерц. няма да е по различно. Въпроса е да се намират алтернативи от сериозни афтър маркет фирми, а не да се търси ориг. пък евтино. Ама и това не е лесно. Да, мафиозите се възползват от алчността на авт. производителии. Със сигурност на една крушка или възд. филтър произв. им цена е в пъти по ниска от тия 50/ 100 евро.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Не става въпрос за марки на части. Става въпрос, че на части слагат логото на Мерцедес и ги продават за оригинални Мерцедес, а не са. Паравиш ли разликата?
  • #2
    И.а ( преди 2 години )
    Глупости на Мерцедес не ми се слушат. Като си взимам дискове или бобини или окабеляване аз си решавам каква марка да си сложа. Това е все едно да мрънкат че не си взимам един и същ хляб. Взимам какъвто хляб си искам. Не е същото малко е лош примера но схванахте идеята.
  • #1
    Смех ( преди 2 години )
    А що не кажете че частите са от Китай.А що не кажете и че не смеете нищо да им направите щото основният ви пазар е там.
fallback
Последни