Информацията, която ви представяме в тази статия е на база независими илюстрации, направени от художника на CarScoops Джош Бърнс въз основа на официалните патентни заявки на Honda, както и на неофициални данни, изтекли от анонимни източници от компанията в интернет пространството. Рендерите не са нито свързани, нито одобрени от Honda, но въпреки това ни дават представа за бъдещето на японския седан.
В свят, в който кросоувърите и SUV-тата доминират, стоплящ сърцето е факта, че някои седани все още са актуални. В случая на Honda, дългогодишният Accord е на път да влезе в своето единадесето поколение, облекчавайки страховете на феновете, че от компанията ще вземат самурайския меч и ще посекат японския седан от среден клас. След като се появиха шпионски снимки и изтекли патентни изображения на модела е време да се замислим какво друго можем да очакваме от следващия голям залог на Honda? Нека хвърлим илюстративен първи поглед.
Това, което може би ще се случи с бъдещата Honda Accord е, че доста акценти от предишното поколение се пренасят и в новата генерация, така че пропорциите и линията на покрива ще бъдат запазени. Другото видно е, че новият седан ще е визуално още по-сдържан в сравнение с пищния си предшественик. Виновник за това е новата дизайнерска посока на Honda, но тази сдържаност е очевидна и в новите Civic и в CR-V. Предната част обаче ще включва по-тънки LED фарове и трапецовидна решетка, а в профил линията на седана ще има силует на фастбек. Капакът на багажника ще има фини доработки, а ауспухът най-вероятно ще е скрит зад бронята.
Смята се, че Accord ще приеме подобен интериорен дизайн като новия CR-V. Подобно на екстериора, интериорът се очаква да получи сдържан редизайн, който ще приеме стил, подобен на най-новите модели на Honda, най-вече като този на CR-V и Civic. Това означава разширени вентилационни отвори и голям сензорен екран, разположен отгоре на таблото.
По-висококачествени материали и подобрена технология ще бъдат включени навсякъде. Що се отнася до пространството в салона, то очаквайте само незначителни подобрения в разстоянието за пасажерите на втория ред, тъй като Accord ще се прави на същата платформа като предишното поколение.
Акцентите в салона ще включват цифров инструментален панел, 9-инчов сензорен дисплей с безжични Android Auto и Apple CarPlay приложения, безжично зареждане на смартфон и аудио система Bose. Ще се предлага и пълен набор от функции за подпомагане на водача, включително - разпознаване на пътни знаци, монитор за съраунд изглед, адаптивен круиз контрол и асистент за поддържане на лентата.
Тъй като цените на горивата се повишават до небесата и разходите за зареждане на превозно средство изискват много средства, купувачите на Accord ще бъдат доволни, че хибридизацията ще присъства в гамата - вероятно споделена с изцяло новия CR-V. Бензиново-електрическият силов тракт трябва да използва 2,0-литров редови четирицилиндров двигател, съчетан с два електрически мотора – единият за задвижване, а другият за регенерация. Системната мощност ще е 204 к.с. (152kW), изпращайки мощност към предните колела.
Другите опции за задвижване вероятно ще включват 1,5-литров двигател с турбокомпресор, макар и ревизиран, произвеждащ над 190 к.с., и турбо 2,0-литров четирицилиндров двигател, съчетан с 10-степенна автоматична скоростна кутия с поне 252 к.с. Основните конкуренти на бъдещия Accord ще са Camry на Toyota, Nissan Altima и Sonata на Hyundai. Все още не е обявена официална дата за премиерата; шансовете обаче са, че ще дебютира или точно преди края на 2022 г., или в началото на следващата година като модел за 2024 г.