fallback

Цената на батерията за стар електромобил шокира собствениците

Замяната на този основен детайл се оказа по-скъпа от самата кола

Само допреди дни американката Ейвъри Сивински беше едно щастливо 17-годишно момиче, след като сдоби с автомобил, който да я кара до училище и обратно. Нейните родители платиха 11 000 долара за електрически Ford Focus, произведен през 2014 г. и с пробег от 96 500 км.

В началото всичко е наред и Ейвъри е много доволна от колата, която обаче спира след 6 месеца употреба. Електромобилът е закаран в сервиз на Ford, откъдето съветват семейство Сивински да смени батерия. Цената е 14 000 долара, тоест 3000 повече от сумата, платена за колата. И в нея влизат разходите по монтажа и труда, които също не са никак малки.

От представителството на Ford предлагат да закупят електромобила в състоянието, в което е, но офертата към собствениците е 500 долара. Затова и дядото на момичето – Рей, започва собствено проучване, в което установява, че батерии за този модел не се продават. Тоест, няма как да си ги купиш, независимо на каква цена.

Това е причината, поради която семейството се свързва с телевизионния канал KVUE News, филиал на ABC. Посланието на Сивински е към хората, които се готвят да си купят електромобили – направете проучване, защото подобно на двигателя, батерията е една от най-сложните и важни части на електрическо превозно средство, което я прави трудна за подмяна и също скъпа.

fallback
  • #27
    сепуко харакири ( преди 2 години )
    Скоро на пазара ще има маса добре изглеждаюи елкотори, дето ще се предлагат на цената на умрял кон, щото за да тръгне отново , трябва да инвестираш една торба пари.
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    14 000 е ниска цена за батерия. На много коли струват по 50 к
  • #25
    Стария пръч ( преди 2 години )
    Най добре си е ДВГ!НАФТА - 3.30 ЛВБЕНЗИН - 3.25 ЛВГАЗЧИЦА -1 ЛВ
  • #24
    Арти ( преди 2 години )
    10 хиляди е добра цена за батерия. През официален сервиз е по-скъпа, но се още добра цена за 10 години ползване. Въпрос е че нормална стартова цена на EV е от 40-50 хиляди евро.
  • #23
    Анонимен ( преди 2 години )
    ГЛУПАВО Е НА ТОЯ ЕТАП ДА СЕ КУПУВА ЕЛЕКТРОМОБИЛ
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Колата е от 2014 и е Форд фокус. Явно навремето батериите са били доста по некачествени от сегашните. Измислят се все по добри и издържливи батерии, да не споменавам китайските компании който задминаха всички по издържливост и изминато разстояние.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Quantumscape имат нов прототип на батерия. Компанията също така е разработила католит от второ поколение, който е йонният проводник в катода на клетките на Quantumscape. Очаква се да предложи по-добра производителност при ниско налягане, подобрено поведение при ниски температури, по-добра поддръжка при висока скорост и подобрена надеждност на клетките в сравнение с първото поколение.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Бедните носталгиците по недоносчето просто мразят запада и нямат парите. Как да да поддръжат западния технологичен прогрес?! Просто не е възможно.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    До 9 и 10 - не може да се стандартизират батерии и мотори заради нещо, което се нарича конглокенция. Може евентуално да уеднаквят някакви размери, но дотам. И не е вярно, че границите при Ел моторите и батериите са достигнати, особено при вторите. Те тепърва ще се развиват. До всички - да разбирам, че сте против прогреса? Всички нови технологии са отричани от разбирачи. В историята са останали само създателите на технологиите. Тези, които са имали глокажа, постоянството и търпението да опитват.
  • #18
    Бумеранг ( преди 2 години )
    Май, май електричните още доста време няма да заменят ДВГ-то......? Все ми се набива мисълта, че най-добре ще е да не забравяме конвенционалните и аналоговите неща! По-близо до естественото и контролираното от нас!!!!!
fallback
Последни