fallback

Цената на батерията за стар електромобил шокира собствениците

Замяната на този основен детайл се оказа по-скъпа от самата кола

Само допреди дни американката Ейвъри Сивински беше едно щастливо 17-годишно момиче, след като сдоби с автомобил, който да я кара до училище и обратно. Нейните родители платиха 11 000 долара за електрически Ford Focus, произведен през 2014 г. и с пробег от 96 500 км.

В началото всичко е наред и Ейвъри е много доволна от колата, която обаче спира след 6 месеца употреба. Електромобилът е закаран в сервиз на Ford, откъдето съветват семейство Сивински да смени батерия. Цената е 14 000 долара, тоест 3000 повече от сумата, платена за колата. И в нея влизат разходите по монтажа и труда, които също не са никак малки.

От представителството на Ford предлагат да закупят електромобила в състоянието, в което е, но офертата към собствениците е 500 долара. Затова и дядото на момичето – Рей, започва собствено проучване, в което установява, че батерии за този модел не се продават. Тоест, няма как да си ги купиш, независимо на каква цена.

Това е причината, поради която семейството се свързва с телевизионния канал KVUE News, филиал на ABC. Посланието на Сивински е към хората, които се готвят да си купят електромобили – направете проучване, защото подобно на двигателя, батерията е една от най-сложните и важни части на електрическо превозно средство, което я прави трудна за подмяна и също скъпа.

fallback
  • #7
    Fury ( преди 1 година )
    В Али експрес няма ли ги?
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Който не ги знае тея работи и после се изнендва. Иначе ако на ЕС поне малко му дремеше за еокологията щяхме да сме заляти с китове за конвертиране на обикновен автомобил към електромобил с сериозна отсптъпка от реалната цена.
  • #5
    TSLA ( преди 1 година )
    Да я докара при Павлик в Перник - ще й смени дефектирали клетки и обратно на пътя. И на един куп още места по Варненско и Софийско. Дилърчетата не ремонтират, само "сменяват"
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    След като производителите на коли искат 3, 4 пъти над пазарната цена е логично да се появят компании които да ги сменят на някаква нормална надценка под 100% и пак да печелят много
  • #3
    Подигравка ( преди 1 година )
    И това за 23 квтч батерия тоест една четвърт от капацитета на голямата батерия на електро Мустанга много добра реклама си правят от Форд
  • #2
    Елпром ( преди 1 година )
    Така е, това са коли за хора яко на пара, не са за бачкатори за жалост. Евтини са простите атмосферни бензинки на газ или метан.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Искам да видя каква е цената, ако въобще е възможна смяната, на структорната батерия на Тесла. Хубаво е почти вечна, но почти и не е застрахована от фабрични дефекти.
fallback
Последни