fallback

Toyota ще работи за въвеждането на сменяеми батерии

Идеята е засега да се прилага само в търговски електрически автомобили

Един от основните проблеми при електрическите автомобили е дългото зареждане на батериите и в тази посока се търсят различни решения. Поредното такова лансира японската автомобилна компания Toyota, като идеята, засега само за търговските електрически автомобили, е да се съсредоточи върху изследванията в „стандартизацията и комерсиализацията на сменяеми и презареждащи се акумулаторни батерии“.

 

 

Проучването ще бъде извършено от Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT), създадена от Toyota в сътрудничество с Isuzu Motors, Hino Motors и Yamamoto Transport. Това проучване ще се фокусира върху минимизиране на времето за престой на търговските електрически превозни средства, като същевременно може да определи дали сменяемите батерии са подходящи и за конвенционални електрически коли.

Toyota има най-много патенти за твърдотелни батерии, които обаче едва ли ще бъдат приложени в конвенционалните електрически автомобили. Защото се смята, че технологията за тях не е достатъчно зряла и е необходимо време, преди да успее да се конкурира с доминиращата в глобален план литиево-йонна батерия (LIB).

Търговските електрически автомобили всеки ден изминават дълъг път и рискуват да спрат, а продължителното им зареждане не е ефективно за работата. И когато са повече, необходимостта от енергия за едновременно зареждане на по-голям брой машини в търговските обекти е проблем. Това води до увеличаване на времето на престой в логистиката и тези затруднения могат да бъдат решени чрез смяна на батерията.

Ако изследванията на Toyota се окажат добри, ползите биха били големи. Разходите могат да бъдат намалени чрез ограничаване на капацитета на батерията до действително необходимите за съответния пробег. Така електрическата кола ще има по-малка маса, а когато се върне в офиса, батерията може да се смени по време на обедната почивка на шофьора. В допълнение, необходимостта от инфраструктура за зареждане ще бъде намалена и батериите могат да се зареждат, докато автомобилът е в движение, намалявайки пиковата консумация на енергия.

 

 

fallback
  • #13
    До 11 ( преди 2 години )
    Искаш да кажеш че липсата на батерии е накарала Toyota вместо една, да произвежда по две батерии за всеки електромобил? Една в автомобила и една приготвяна в зарядната станция?А тези зарядни станции Как си ги представяш? За всеки модел различна зарядна станция? Или пък си представяш, че ще ги направят стандартни и батерия за смарт да може да се монтира на Хамър и обратно?
  • #12
    Не си им разбрал стр ( преди 2 години )
    Мислят само за печалбите. Ако сложат една 100 киловатчаса батерия, за услугата 5 минути смяна на батерията ще ти вземат 10-тина долара плюс електрическата енергия.Обаче, ако ти сложат 20 киловатчаса батерия, пак ще ти вземат 10 долара, плюс пет пъти по-малко пари за енергията.За да минеш същите километри ще трябва пет пъти да смениш батерията, което са 50 долара за Toyota вместо само 10. Освен това ще си изгубил пет пъти времето по пет минути само за смяната, при 20 за зареждане на заряд ...
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    За да разбере японците, човек трябва да погледне историята им. Те имат обремененост на мисленето, която ги кара да правят всичко по най-икономичния начин. Дали е удобно, практично или смислено е второстепенно. В момента мислят как да се спасят от чудовищното изоставане при батериите, като използват по-малко от тях. Ключовото в новината не е смяната, а малкият капацитет на пакетите, който искат да използват.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Копират идеите и технологиите на китайците от NIO. Нормално за Тойота.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойотка тепърва започва да изследва технологии, които Нио продава от години, а Тесла дори отхвърли като безперспективни някъде през 2014 г. Все пак има подобрение. Преди изоставаха с 20 г. Сега са ги намалили на 8-9.
  • #8
    TSLA ( преди 2 години )
    Тези все в грешна посока. GRIDSERVE UK, TESLA ENERGY и ELECTRIFY AMERICA опасаха Щатите и Европа с електростанции с по 6-30 колонки по 150-350 киловата всяка +соларни панели +гигаватчасови батерии на доста от местата. Работят по системата Plug&Charge: няма карти и телефони, само кабела в колата и заряд 15 мин. за коли на 800V. Батериите понасят max натоварване ако мрежата не успее. Слънцето ги пълни през целия ден. Electrify America Solar Glow: пустинята Мохаве - огромна соларна електроцентрала.
  • #7
    До #6 ( преди 2 години )
    NIO си имат такива работещи станции за подмяна на батерии отдавна, но само за Китай.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Имаше една израелска компания която предлагаше такова решение (пълно за празно) и дори не се налгаш да слизаш от колата. В рамките на 2-3мин рбот сменяше батерията. Дори се тестваше там с един модел на Рено. Но от години никой не чу нищо повече за тази фирма и бизнеса и.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбирачите нищичко не можете да загреете. Само мъка и дивотия.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    "батерията може да се смени по време на обедната почивка на шофьора. В допълнение, необходимостта от инфраструктура за зареждане ще бъде намалена"Хайде пак не са си направили сметката. Значи в обедната почивка, шофьора вместо да почива ще отиде да си сменя батерията на станция, която струва милиони заедно с всички колеги. Десетина колеги по пет минути са 50 минути.Ако на паркинга има 10 най-обикновени контакта, зареждането ще е много по-евтино и с по-малка мощност без загуба на време.
fallback
Последни