fallback

Toyota ще работи за въвеждането на сменяеми батерии

Идеята е засега да се прилага само в търговски електрически автомобили

Един от основните проблеми при електрическите автомобили е дългото зареждане на батериите и в тази посока се търсят различни решения. Поредното такова лансира японската автомобилна компания Toyota, като идеята, засега само за търговските електрически автомобили, е да се съсредоточи върху изследванията в „стандартизацията и комерсиализацията на сменяеми и презареждащи се акумулаторни батерии“.

 

 

Проучването ще бъде извършено от Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT), създадена от Toyota в сътрудничество с Isuzu Motors, Hino Motors и Yamamoto Transport. Това проучване ще се фокусира върху минимизиране на времето за престой на търговските електрически превозни средства, като същевременно може да определи дали сменяемите батерии са подходящи и за конвенционални електрически коли.

Toyota има най-много патенти за твърдотелни батерии, които обаче едва ли ще бъдат приложени в конвенционалните електрически автомобили. Защото се смята, че технологията за тях не е достатъчно зряла и е необходимо време, преди да успее да се конкурира с доминиращата в глобален план литиево-йонна батерия (LIB).

Търговските електрически автомобили всеки ден изминават дълъг път и рискуват да спрат, а продължителното им зареждане не е ефективно за работата. И когато са повече, необходимостта от енергия за едновременно зареждане на по-голям брой машини в търговските обекти е проблем. Това води до увеличаване на времето на престой в логистиката и тези затруднения могат да бъдат решени чрез смяна на батерията.

Ако изследванията на Toyota се окажат добри, ползите биха били големи. Разходите могат да бъдат намалени чрез ограничаване на капацитета на батерията до действително необходимите за съответния пробег. Така електрическата кола ще има по-малка маса, а когато се върне в офиса, батерията може да се смени по време на обедната почивка на шофьора. В допълнение, необходимостта от инфраструктура за зареждане ще бъде намалена и батериите могат да се зареждат, докато автомобилът е в движение, намалявайки пиковата консумация на енергия.

 

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези страдат от раздвоение на личността. Веднъж казват, че не произвеждат електромобили, защото няма достатъчно батерии, а веднага след това казват че започват да произвеждат електромобили с по две батерии една в автомобила и още една в зарядната станция да се зарежда.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Батериите са за телефони. До няколко години ще има завръщане към дизела.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Нищо не правят това не решава проблема с недостига на батерии рециллирането им а и кой ще ги плаща
fallback
Последни