fallback

Мъск обеща на клиентите на Tesla обслужване с техники от Формула 1

Идеята е колите да бъдат поправяни и връщани на собствениците им много по-бързо

Качеството на услугите на Tesla досега винаги е предизвиквало смесени чувства у клиентите на марката, тъй като основният фокус от създаването на компанията е постоянно увеличаване и разширяване на производството. Въпреки това, американският производител на електромобили твърди, че продължава да се ангажира да подобрява не само качеството на услугата, но и времето, необходимо за извършването ѝ.

По този повод главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск обяви, че компанията му ще внедри техники от Формула 1, за да подобри времето за обслужване на нейните автомобили, докато те са в сервизите на марката. Идеята е колите, на първо време тези в Северна Америка, да бъдат ремонтирани и върнати на клиента по най-бързия начин.

Както е известно, Формула 1 се счита за върха на моторните спортове, като това важи и за спиранията на колите в бокса. Те траят само няколко секунди, по време на които се сменят гумите на автомобила, както и, ако се налага, замяна на повредени части (това, разбира се, отнема повече време). Най-бързата смяна на гуми към момента беше извършена от механиците на Red Bull Honda, които направиха това за по-малко от 2 секунди.

Как обаче тези техники ще помогнат на Tesla, която е известна, че понякога оставя клиентите си без кола за седмици, когато се налага ремонт. Колелата на електромобилите от марката не са с една централно разположена гайка (за по-бърза смяна) и нямат резервоар за гориво, който да трябва да се зарежда. Затова ще бъде интересно да се види какво има предвид Мъск под „взаимстване на техники от Формула 1“.

Най-вероятно подобен подход ще се използва само за тези коли на Tesla, които се нуждаят само от минимална работа - точно като състезателна кола, която влиза в бокса. А автомобилите, които изискват повече работа, със сигурност няма да бъдат върнати на собствениците си в същия ден, дори и екипът на Red Bull да е извършвал обслужването им.

fallback
  • #5
    TSLA ( преди 2 години )
    Колега върти Uber по 480 км на ден. Допреди това с Camry сменяше масло 2 пъти в месеца за 100 долара и даваше 1800 долара за гориво месечно. Сега е на Model 3 с месечна вноска 900 долара. Излиза на 95% всяка сутрин, обедна почивка на Supercharger-а, колата го чака него. Горница и с пари, и c време в обслужване.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Звучи като дуракоустойчивост, а дано, ама едва ли.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Елементарно е. Компютърът вижда какво е необходимо да се замени и резервира съответната част в сервиза, за да е вече налична когато автомобилът влезе в сервиза. Ако става въпрос за механична щета, която не може да бъде засечена от компютъра, клиентът предварително казва какъв е проблемът, за да може да бъде поръчана частта.След като автомобила влезе в сервиза, всичко вече е подготвено и започват ремонта от първата секунда, вместо тепърва да го оглеждат и да поръчват части.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Той обеща и колите му да не се разпадат, ама на.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма ремонт по електромобил, който да не може да се извърши в рамките на 1 ден. Причината за забавянето обикновено е чакане на части или просто недостиг на свободни служители.
fallback
Последни