fallback

Toyota, Subaru и Suzuki обединяват сили за създаване на синтетични горива

Новият японския консорциум предизвиква германските производители, които вече работят в тази област

Електричеството е бъдещето на мобилността, но двигателят с вътрешно горене все още не е обречен да умре, защото се разработват решения, които да го направят по-ефективен и екологичен. Последните производителите, които обединиха усилията си за удължаване живота на двигателите с вътрешно горене, са компаниите Subaru, Suzuki, Toyota и Dahiatsu.

Четирите японския автомобилни производители основаха изследователски консорциум за производство на е-горива и биогорива. А от 1 юли ново сдружение сформира асоциация с компаниите ENEOS Corporation и Toyota Tsusho Corporation, като целта е да се оптимизират процесите на производство на гориво, за да бъдат не по-малко замърсяващи и по-икономични.

Новата асоциация ще насърчава технологичните изследвания за използването на биомаса и производството на биоетанол. Организацията започва работа по редица проекти за разработка на ново поколение автомобилни горива, като един от тях планира „улавяне“ на големите количества кислород и CO2, генерирани от производството на кислород и въглероден диоксид, като и създаване на оптимизирани методи за култивиране на суровините, необходими за производството на биоетанол. Консорциумът ще отговаря и за проектирането, инсталирането и експлоатацията на инсталации за производство на биоетанол.

С действията си японските автомобилни гиганти предизвикват германската група Volkswagen, която отдавна е ангажирана в надпреварата за горива от следващо поколение. Производителят на спортни и премиум-автомобили Porsche наскоро инвестира 75 млн долара в HIF GLobal LLC - чилийска компания, която разработва инсталации за производство на синтетични горива.

Базираната в Щутгарт компания от известно време използва биогорива в моторните спортове, а групата Volkswagen вече обяви, че използването на електронно гориво може да бъде потенциална повратна точка за запазване на ендотермичните двигатели в гамата на марки като Lamborghini и Ducati.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    На толкова много от вас липсват знания от прогимназията, трагично е. "Възобновяема енергия е енергията, получена от източници, които се приемат за естествено възстановяващи се или за практически неизчерпаеми, т.нар.възобновяеми ресурси слънчевата светлина, вятъра, дъжда, приливите, геотермалната енергия. " Основно от два източника - слънцето или земното ядро, но и двете скоро няма да изчезнат. Междувременно хората разработват други нови технологии. Хидриди за по-качествено използване на водоро
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    От Toyota пак гледат да таковат дявола във въздуха, за да не произвеждат електромобили, но това ще им изяде главата.Водород е логично да се произвежда само от излишъка на възобновяемата енергия, а към момента не само че няма излишък, а има недостиг на енергия от всякакъв вид.Излишък ще има след 2050 година, когато почти цялото производство е от възобновяеми източници, но дали тогава ще има Toyota не е много сигурно. Поне не и със сегашните мащаби, както се случи с nokia.
  • #9
    До 3 ( преди 2 години )
    А ти е редно да се замислиш, защо в Норвегия въпреки, че няма фотоволтаици, над 90% от електрическата енергия е ВЕИ?Там където няма достатъчно слънце, обикновено има достатъчно вятър и вода. И точно това е решението на непостоянен характер на възобновяемите източници - преноса на енергия на големи разстояния, вместо съхранението й за големи периоди. Зимно време северните страни могат да осигуряват енергията на южните, а през лятото обратно.
  • #8
    до 3 ( преди 2 години )
    Шемет, я ни обясни защо псуваш възобновяемите мощности, но искаш синтетични горива? При положение, че синтетичните горива, за да има някаква претенция за екологичност, следва да се произвеждат от възобновяеми мощности? Невеж ли си или просто толкова ти е акъла?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    инве ееестор бг защо се цензурира??????? "Синтетичните горива се произвеждат чрез преобразуване на възобновяема електрическа енергия в течни въглеводороди чрез водна електролиза. След това тези въглеводороди се синтезират с молекули на въглероден диоксид, уловени от въздуха. Този въглерод се освобождава, когато горивата се изгарят, което теоретично прави горивото въглеродно неутрално." Има ли нужда от коментари защо е лоша идея?
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    "T&E: Синтетичните горива отделят толкова емисии, колкото и петролните аналозиСинтетичните горива отделят сходни нива на азотни оксиди, почти три пъти повече въглероден оксид и до два пъти повече амоняк в сравнение с бензин Е10" Това е публикувано в ***. "Създаването на зелени синтетични горива е процес, който изисква много енергия сериозно предизвикателство, като се има предвид относително ограничения капацитет за производство на енергия от ВЕИ."
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Етанола отдавна се прилага още от 90-темасово в ЛАтинска америка масово се кара на такова
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Глупости двг изагаря гориво затова е и г като го изгаря няма как да не отделя емиссии тоест нищо не правят.За да не отделя трябва да е на друг принцип
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, по-гротеско е как още има балами като тебе, които си мислят, че колите на ток са решение от една страна, от друга как фотоволтаците едва ли не са спасение. Но пропускаш много много фактори, за които ако се хванеш да прочетеш малко ще спреш да ги пееш тези мантри. Почни най напред от КПД на фотоволтаици, а после си задай въпроса, защо примерно в Норвегия или Швеция или Финландия няма да е и толкова ефективно.
  • #2
    PLAID ( преди 2 години )
    Мн ясно! Те синтетични горива за 20 евро литъра могат и да произвеждат. А кой ще ти произвежда биелни лагери, хидравлични повдигачи, дросели, 70 вида гарнитури и ремъци, сегменти и гърнета в лимитирана серия за пазари като Свазиленд и Киргизстан? На каква цена и от какъв бяc? :D
fallback
Последни