fallback

Toyota, Subaru и Suzuki обединяват сили за създаване на синтетични горива

Новият японския консорциум предизвиква германските производители, които вече работят в тази област

Електричеството е бъдещето на мобилността, но двигателят с вътрешно горене все още не е обречен да умре, защото се разработват решения, които да го направят по-ефективен и екологичен. Последните производителите, които обединиха усилията си за удължаване живота на двигателите с вътрешно горене, са компаниите Subaru, Suzuki, Toyota и Dahiatsu.

Четирите японския автомобилни производители основаха изследователски консорциум за производство на е-горива и биогорива. А от 1 юли ново сдружение сформира асоциация с компаниите ENEOS Corporation и Toyota Tsusho Corporation, като целта е да се оптимизират процесите на производство на гориво, за да бъдат не по-малко замърсяващи и по-икономични.

Новата асоциация ще насърчава технологичните изследвания за използването на биомаса и производството на биоетанол. Организацията започва работа по редица проекти за разработка на ново поколение автомобилни горива, като един от тях планира „улавяне“ на големите количества кислород и CO2, генерирани от производството на кислород и въглероден диоксид, като и създаване на оптимизирани методи за култивиране на суровините, необходими за производството на биоетанол. Консорциумът ще отговаря и за проектирането, инсталирането и експлоатацията на инсталации за производство на биоетанол.

С действията си японските автомобилни гиганти предизвикват германската група Volkswagen, която отдавна е ангажирана в надпреварата за горива от следващо поколение. Производителят на спортни и премиум-автомобили Porsche наскоро инвестира 75 млн долара в HIF GLobal LLC - чилийска компания, която разработва инсталации за производство на синтетични горива.

Базираната в Щутгарт компания от известно време използва биогорива в моторните спортове, а групата Volkswagen вече обяви, че използването на електронно гориво може да бъде потенциална повратна точка за запазване на ендотермичните двигатели в гамата на марки като Lamborghini и Ducati.

fallback
  • #21
    До долния ( преди 2 години )
    Ами не, няма как енергията, която се произвежда от централа за ядрен синтез струваща милиарди и притежавана от някого да е евтина.За сметка на това, има един безплатен източник с ядрен синтез, наречен слънце, който всеки може да ползва, а остатъкът да е от други възобновяеми източници.Разбира се вече изградените атомни централи е напълно логично да се ползват до изчерпване на ресурса им.
  • #20
    до 18 ( преди 2 години )
    Комбинирането на всички технологии най-вероятно ще покрие 100% от първичната енергия. Но няма да е зле и ако ядреният синтез най-накрая стане използваема технология. Никой няма да иска араби, руснаци и китайци да изнудват. Евтина и чиста енергия за всички звучи като слоган, който ще се преекспонира. Майтап е, че напредъкът позволява малко или много нещата да се случат като някое утопично бъдеще.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    " Общите регистрации на нови електрически превозни средства също се увеличиха през първите три месеца на годината. Електрическите превозни средства с батерии почти удвоиха пазарния си дял в сравнение със същия период на миналата година сега представляват 10,0% от всички продажби надминавайки plug-in хибридите, които представляват 8,9% от пазара на ЕС. " Мандалото хлопна.
  • #18
    До 15 ( преди 2 години )
    Дори тези 40% от вец-овете са напълно достатъчни. Само през по-малко от 10% от годината, липсата на слънце е комбинирано с безветрие. Ако се изградят достатъчно слънчеви и вятърни централи, няма да се налага да се ползват водните централи през по-голямата част от годината, а водата им ще се пази за периодите на нужда.Освен това при излишъци, водата може да се изпомпва в по-горните язовири и по този начин енергията да се съхранява за ползване по-късно. Въпрос на време е, процесът е започн ...
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е нужно да работят непрекъснато, важното е да има резерви.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези неадекватници са твърдо решени да изпробват всички възможни мъртвородени технологии за задвижване. Те не бяха ванкелови двигатели, водород, скопени хибриди, сега и синтетични горива.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    ВЕЦовете далеч не работят с постоянна мощност (има голяма разрика между сезоните според колко са пълни реките) но захранват редица държави така че вятъра и слънцето не са много по-различни като постоянство (според щатските власти там ВЕЦ работи на пълен капацитет средно 41.5% от времето а перките през 35.5% от времето)
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    От много отдавна има карти на слънчегреено, сила и интензивност на вятъра, въздушни и океански течения. Огромна част от света може да се захранва с възобновяеми източници и може би остават части на света, които така или иначе са много кофти места за живеене. Тибет, Монголия, Сибир и Сахара, може би Амазония ...
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Водород или хидриди ще се ползват за самолети и кораби. Вече има батерии за малки кораби и контеинеровози, но за огромните е много трудно да се представи как точно ще стане. Немците имат проекти за нещо като мачта- ветрогенератор, но математиката не им излиза. Та, ако новите идеи за хидридите са по-компактни, с по-високо КПД и по-голяма енергийна плътност нищо не пречи да се ползват за самолети и кораби.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    ... системи за съхранение на енергия в батерии от всякаква химия ( Нортволт разработват въглероден катод от дървесина); в разтопен пясък, сол или нещо подобно; както и подобрени системи за по-адекватни решения. Дали ще е е фотоволтаик с перовскит с КПД над 30 % ( за което споменах много отдавна), или по- различни ветрогенератори,дали пластмаса от биоразградими неща ( като рибешките отпадъци). А тук една огромна част от вас не разбира какво значи парников ефект. смешки
fallback
Последни