Електричеството е бъдещето на мобилността, но двигателят с вътрешно горене все още не е обречен да умре, защото се разработват решения, които да го направят по-ефективен и екологичен. Последните производителите, които обединиха усилията си за удължаване живота на двигателите с вътрешно горене, са компаниите Subaru, Suzuki, Toyota и Dahiatsu.
Четирите японския автомобилни производители основаха изследователски консорциум за производство на е-горива и биогорива. А от 1 юли ново сдружение сформира асоциация с компаниите ENEOS Corporation и Toyota Tsusho Corporation, като целта е да се оптимизират процесите на производство на гориво, за да бъдат не по-малко замърсяващи и по-икономични.
Новата асоциация ще насърчава технологичните изследвания за използването на биомаса и производството на биоетанол. Организацията започва работа по редица проекти за разработка на ново поколение автомобилни горива, като един от тях планира „улавяне“ на големите количества кислород и CO2, генерирани от производството на кислород и въглероден диоксид, като и създаване на оптимизирани методи за култивиране на суровините, необходими за производството на биоетанол. Консорциумът ще отговаря и за проектирането, инсталирането и експлоатацията на инсталации за производство на биоетанол.
С действията си японските автомобилни гиганти предизвикват германската група Volkswagen, която отдавна е ангажирана в надпреварата за горива от следващо поколение. Производителят на спортни и премиум-автомобили Porsche наскоро инвестира 75 млн долара в HIF GLobal LLC - чилийска компания, която разработва инсталации за производство на синтетични горива.
Базираната в Щутгарт компания от известно време използва биогорива в моторните спортове, а групата Volkswagen вече обяви, че използването на електронно гориво може да бъде потенциална повратна точка за запазване на ендотермичните двигатели в гамата на марки като Lamborghini и Ducati.