IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Alpine показа електрическото си бъдеще

A110 E-Ternité засега е само концепция с впечатляващи характеристики

Френският производител Alpine представи A110 E-Ternité – концептуален модел, който трябва да покаже в каква посока ще поемат бъдещите модели на марката с нулеви вредни емисии. Електромобилът ще дебютира пред публика този уикенд по време на Голямата награда на Франция, кръг от световния шампионат във Формула 1.


Alpine A110 E-Ternité


В компанията определят Alpine E-Ternité като „истинска лаборатория на колела за изучаване на електрифицираната еволюция на марката“. Френският бранд предвижда да пусне захранван от батерии спортен автомобил най-късно до 2026 година, като в него ще бъдат използвани много от технологиите, демонстрирани от концепцията.

При проектирането на E-Ternité френските инженери са си поставили за цел да съчетаят производителността, настройките и динамиката на модела A110 с двигател с вътрешно горене. Задачата им е усложнена допълнително от дизейнерите, които са променили някои детайли на оригиналния модел. Най-важният от тях е превръщането на купето в кабриолет, като електромобилът е оборудван с рециклиран покрив от въглеродни влакна, който може да бъде премахнат.


Alpine A110 E-Ternité


Всъщност, цялата кола има много по-леки части на каросерията, като целта е да се спести тегло заради наличието на батерия. Някои детайли са направени от лен, като според инженерите на Alpine, този материал предлага същата твърдост като въглеродните влакна и по-добър акустичен комфорт. Променена е мултимедийната система и е добавена нова аудио-система, състояща се от 8 високоговорителя и субуфер.

Задвижването на концептуалната спортна кола е поверена на двигателя на Renault Megane E-Tech. Естествено, модулите са адаптирани към пода на A110, за да се постигне оптимизирано разпределение на теглото, възможно най-близо до това на модела с двигател с вътрешно горене. Четири от тях са поставени отпред, а другите осем отзад. В крайна сметка Alpine E-Ternité тежи с 258 кг повече от оригиналния A110, като общото тегло е 1378 кг. Целта обаче е при серийния вариант то да бъде не повече от 1320 кг.


Alpine A110 E-Ternité


Инженерите на Alpine са си поставили и друга цел – характеристиките на електромобила да бъдат близки до тези на A110 с бензинов двигател. Мощността е 242 к.с. и 300 Нм срещу 252-300 к.с. и 320-340 Нм при конвенционалния модел. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,5 секунди (4,4-4,2 секунди при бензиновото A110 в зависимост от модификацията), а максималната скорост е 250 км/ч (260-280 км/ч).

Поставянето на електрически мотор води и до смяна на трансмисия. Вместо оригиналната 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител е поставена нова, по-компактна и по-лека кутия, способна да осигури достатъчно производителност.


Alpine A110 E-Ternité


Променена е и цялата електронна система, за да бъде адаптиране към наличието на батерия и електромотор. Съответно, има и нови режими на движение. Нов е и софтуерът, който управлява както информационно-развлекателната част, така и цялото задвижване, като той се обновява от разстояние.

Що се касае до пробега на електрическия Alpine, той е 420 км с едно зареждане на батерията. За сравнение, бензиновото A110 изминава около 550 км с един резервоар.


Още снимки на електрическата концепция на Alpine - вижте в галерията:

Снимки: Alpine

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1,не си чел отзивите под клипа когато го представиха този тест.Охулиха този който кара колата и собственици го нарекоха некадърник,както и един спортен пилот който охарактеризира поведението на колата с доста различно от това с коет осе сблъсква всеки в ежедневието.Същия този специалист охарактеризира поведението на Алпин като невероятно,но е за хора с опит,а не кратунчовци с излишни пари.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    друг анонимен ( преди 1 година )
    ти пък къде сревняваш гиганта КИА с джуджето рено!?
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Теглото и пробега като за такова тегло са добре но ускорението не е никакво постижение колкото по-слабата двумоторна версия на Модел 3 това постижение ли се нарича дори Киа ЕВ6 го минава с лекота
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Ганчовец ( преди 1 година )
    добра работа. харесва ми материалите, които се използват, а и подхода. електричката почти покрива показателите на бензинката
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобил с 1378 кг тегло, ускорение от 4,5 секунди и 420 км пробег си е постижение.
  • #1
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А ще завива ли или пак ще се дъни на лосовия тест?