IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Иран направиха „Гепард“ с 20 конски сили

Двуместният електрически автомобил е клонинг на Renault Twizy

Малките двуместни електрически автомобили не са новост, но пък се появяват клонинги на вече доказани мъници, които се използват в градовете. Такава новина дойде от Иран, където Paraks представи своето творение Cheetah Yooz.


Cheetah Yooz


И още с първия поглед се вижда, че този малък автомобил не е оригинална разработка, а за основа е използван съществуващ модел. Става дума за леко модифициран китайски Rayttle E28, който пък от своя страна е клонинг на френското Renault Twizy. Въпреки това от Paraks твърдят, че са внедрили 800 оригинални части.

Cheetah (в превод от английски - гепард) е различен от китайския „оригинал“. Например, има опростен дизайн на задните светлини и малко по-различна предна част. Вътрешността е изцяло заимствана от Rayttle E28. Градският мъник се задвижва от електрически двигател с мощност 20 конски сили, който е монтиран на задната ос.


Cheetah Yooz1


Капацитетът на батерията Samsung е 7,7 кВт/ч, а обявеният пробег е 80-100 км. Максималната скорост е 80 км/ч. Иранците планират серийно производство на Cheetah Yooz в малък завод, в който работят едва 50 души. На първия етап ще бъде сглобена партида от 30 екземпляра, а след това бройката ще бъде вдигната до 150. Срок на пускането на пазара и цената засега се неизвестни.

Renault Twizy дебютира като концепция през 2009 г. на автосалона във Фракфурт. През май 2011-та компанията Renault обяви, че колата ще се произвежда и започнаха да приемат заявки. И през март 2012 г. Renault Twizy дебютира във Франция, след месец във Великобритания, а после и на други пазари. В същата година е най-продаваният електромобил в Европа. Прави се в три варианта, а цените варират от 6990 до 8490 евро без акумулатора, който се взима под наем с месечна такса. Максималният пробег е 100 км.


Cheetah Yooz2

 

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тези от Рено къртят мифки с тези батерии под наем. 7-8квч я плащаш до живот
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 2 месеца )
    Тва е нещо като народна песен. Измислено, предавано, променяно, накрая няма нищо общо с и без това неизвестният и неясен първоначален замисъл. То ест нещо като нищо такова. И в това нещо аз да се кача и дакрам в трафик между 2 тона СУВове , автобуси и камиони. И една дупка или порив на вятъра(или по вероятно фабричен дефект) да ме хвърли под някой от гореописаните. НЕ!
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До #3 ( преди 2 месеца )
    Ти какво направи, вместо да драскаш по коментарите. Мрънкяч.
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Наш*** ( преди 2 месеца )
    Правех Рено и Рено ***,правех български марки витлови самолети ,комютри,българска марка бронетранспортьор,български електо и мотокарни траспортьори,ама Вие едно си знаете,едно си баете.По-добре питай сегашните *** какво правят освен ишлеме.
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До #1 и #2 ( преди 2 месеца )
    И къв е проблема?!Наш бай *** какво е направил до сега, освен да мрънка?
  • #2
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Пинко ( преди 2 месеца )
    Евала, иранско менте на китайското менте на Рено! Майка плаче, грамофон свири!
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Клонинг на клонинга