Китайската автомобилна компания Wuling разкри, че е започнала серийно производство на първата в света скоростна кутия само с една предавка. Електромагнитната хибридна DHT е предназначена за електрически платформи и в сравнение с традиционния хидравличен DHT, новата кутия има по-добра скорост на реакция и предлага по-гладка работа.
Според представител на Wuling след тестване е установено, че при ежедневно използване на хибриден автомобил в градски условия, в 95% от времето скоростта е по-ниска от 80 км/ч. И това е причината за новата разработка.
Традиционната хидравлична DHT обикновено страда от проблем със загуба на масло. При ниски температури вискозитетът се променя и това води до блокиране при превключване от електрически към другия режим. Според създателите на новата кутия, Wuling Hybrid използва електромагнитен комбиниран метод, така че няма влошаване на производителността, причинена от промени във физическите свойства на маслото, като осигурява по-бърза и по-плавна реакция на управление. Новата скоростна кутия работи добре и на високи обороти.
При средни и ниски скорости електромагнитният съединител е в изключено състояние, а двигателят генерира само електричество. При висока скорост електромагнитният съединител се захранва и комбинира, за да реализира директно електрическо задвижване, а моторът е пряко свързан към предната ос.
Чрез независима разработка на софтуер и възможности за калибриране, скоростта на двигателя може бързо да се регулира, за да се синхронизира с колелата, когато задвижването превключи. Точността на управлението е двойно по-висока от тази на традиционната DHT, а превключването на режимите е бързо и гладко, като общият КПД достига 98%.
Според обявената информация, първият хибрид, който ще бъде оборудван с новата скоростна кутия, ще бъде Wuling Xingchen (на снимката). Автомобилът е оборудван с 2,0-литров двигател с мощност 150 к.с. и тройна литиево-йонна батерия.