fallback

Каква кола е най-добра за притежание в кризата?

Експерти препоръчват избора на по-опростени в техническо отношение модели

В контекста на непрекъснато повишаващите се цени на услугите и проблемите във веригата за доставки, автомобилът с атмосферен двигател и класическа скоростна кутия (механична или автомат) става най-добрият избор. Поне на това мнение са експерти, потърсени за коментар от Gazeta.Ru, както и представители на германския автомобилен клуб ADAC.

Според тях, при равни условия превозните средства с по-проста конструкция, които не са оборудвани с турбокомпресор, роботизирана скоростна кутия и голям брой електронни компоненти ще донесат по-малко разходи на собствениците. Това е така, защото в природата не съществува 100% надеждност. Дори тя да бъде постигнатата във всяка отделна част, монтирането на голям брой детайли намалява именно надеждността.

Този принцип е приложим за всеки от автомобилните компоненти и агрегати – двигател, трансмисия, шаси и допълнителни опции, които отговарят за комфорта на водача и пътниците. Съответно, автомобил с по-опростена конструкция и по-малко детайли ще бъде по-надежден от модерната и сложна кола, като съответно ще бъде по-евтин за ремонт.

В същото време самите производители планират вероятността от повреда на автомобилните агрегати. На практика обаче това колко може да изкара даден модел става ясно от статистическите данни – например тези, които се събират и ежегодно се публикуват от ADAC.

„По-голям брой различни елементи (както електронни, така и механични) също води до увеличаване на разходите за поддръжката на даден автомобил в сравнение с моделите с по-просто оборудване“, посочват от сервиза на компанията Avilon, която е от един от дилърите на Volvo Car.

Друга тенденция, която се забелязва е, че доскоро автомобилите с дизелови двигатели бяха предпочитани на пазара на употребявани коли, тъй като предлагат по-нисък разход на гориво. Този фактор обаче вече остава на заден план, тъй като цената на дизеловото гориво е по-висока от тази на бензин А-95.

Дори простата поддръжка на автомобил с задвижване на всички колела с предавателна кутия и допълнителни задвижващи валове ще бъде много по-трудна и скъпа от автомобил с предно задвижване, в който всички основни агрегати, изискващи специално внимание, са подредени в предния край и са лесно достъпни. „

„Ако колата има достъп без ключ, различни електронни асистенти на водача и други подобни, системи това също затруднява поддръжката на автомобила от техническа гледна точка. Затова е по-добре да се обърне внимание на автомобили с атмосферни двигатели, с ръчна или класическа хидромеханична скоростна кутия. При избора е добре да се обърне внимание на тези модели, които се използват успешно като таксита или в корпоративни паркове”, съветва вицепрезидентът на „Националния автомобилен съюз" - Янг Хайтзир.

Той допълва, че всяка повреда в автомобили като Porsche Panamera, Cayenne, Range Rover или BMW ще удари сериозно джоба на собственика. А тези коли са натъпкани с електроника, което ги прави и по-уязвими към поява на различни проблеми.

Според Хайтзир, в масовия сегмент е за предпочитане да се обърне внимание на модели, които са разработени не само за Европа, но и за други региони, в които пътищата традиционно са в лошо състояние. Съответно, е добре да се избягват малките турбомотори и вариатори (CVT), тъй като тяхната конструкция е много по-сложна.

Като пример се посочват по-старите модели на Toyota, които сякаш изглеждат с 10-15 години изостанали от конкурентите си, но пък предлагат висока надеждност на компонентите и задвижващите агрегати. И точно това ги прави подходящ избор в момента.

Любопитното е, че експертите препоръчват и покупка на електрическо превозно средство, стига инфраструктурата на района, в който се използа, е подходяща. Електромобилите не изискват смяна на ангренажни ремъци или свещи, както и на други консумативи. Освен това, те имат много по-малко проблеми с отказ на двигателя, с който често се сблъскват собствениците на бензинови и дизелови автомобили.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Каква Б класа? В големие градове са почти екскузивно Е-класи, а такава със CVT никога не е имало.
  • #8
    Бай Манол ( преди 2 години )
    Ти какъв автомобил караш Пепи??
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако кризата е за горивата е добре да имаш икономична кола, хибрид и тн. Ако е финансова е добре да имаш евтина за поддръжка кола. А ако са двете кризи наведнъж като сега направо без кола хаха
  • #6
    Fury ( преди 2 години )
    Гледайте кое карат като такси! Ами в Германия масово такситата освен Приуси са Мерцедес Б класа, дизел или метан с автоматична скоростна кутия CVT, които след 500 к км идват в България и си ги карат с онзи банановия цвят!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Карай си старата машина ,защото знаеш какво си и сменял и подменял.Ако не е чисто нова трябва тепърва да я обслужваш .Кой има пара за нова , него не го бърка разход за поддръжка!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    И кое
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Цитирате руска статия. В Русия рекламират "опростените" лади, колко са хубави и как не им трябват западни сложни и скъпи коли.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    служебната
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Зависи от кризата. В криза, при която заплатите и цените на частите спадат, е най-подходящият момент за притежаване на скъпа кола, защото разходите за поддръжката и са исторически най-ниски.
fallback
Последни