fallback

Каква кола е най-добра за притежание в кризата?

Експерти препоръчват избора на по-опростени в техническо отношение модели

В контекста на непрекъснато повишаващите се цени на услугите и проблемите във веригата за доставки, автомобилът с атмосферен двигател и класическа скоростна кутия (механична или автомат) става най-добрият избор. Поне на това мнение са експерти, потърсени за коментар от Gazeta.Ru, както и представители на германския автомобилен клуб ADAC.

Според тях, при равни условия превозните средства с по-проста конструкция, които не са оборудвани с турбокомпресор, роботизирана скоростна кутия и голям брой електронни компоненти ще донесат по-малко разходи на собствениците. Това е така, защото в природата не съществува 100% надеждност. Дори тя да бъде постигнатата във всяка отделна част, монтирането на голям брой детайли намалява именно надеждността.

Този принцип е приложим за всеки от автомобилните компоненти и агрегати – двигател, трансмисия, шаси и допълнителни опции, които отговарят за комфорта на водача и пътниците. Съответно, автомобил с по-опростена конструкция и по-малко детайли ще бъде по-надежден от модерната и сложна кола, като съответно ще бъде по-евтин за ремонт.

В същото време самите производители планират вероятността от повреда на автомобилните агрегати. На практика обаче това колко може да изкара даден модел става ясно от статистическите данни – например тези, които се събират и ежегодно се публикуват от ADAC.

„По-голям брой различни елементи (както електронни, така и механични) също води до увеличаване на разходите за поддръжката на даден автомобил в сравнение с моделите с по-просто оборудване“, посочват от сервиза на компанията Avilon, която е от един от дилърите на Volvo Car.

Друга тенденция, която се забелязва е, че доскоро автомобилите с дизелови двигатели бяха предпочитани на пазара на употребявани коли, тъй като предлагат по-нисък разход на гориво. Този фактор обаче вече остава на заден план, тъй като цената на дизеловото гориво е по-висока от тази на бензин А-95.

Дори простата поддръжка на автомобил с задвижване на всички колела с предавателна кутия и допълнителни задвижващи валове ще бъде много по-трудна и скъпа от автомобил с предно задвижване, в който всички основни агрегати, изискващи специално внимание, са подредени в предния край и са лесно достъпни. „

„Ако колата има достъп без ключ, различни електронни асистенти на водача и други подобни, системи това също затруднява поддръжката на автомобила от техническа гледна точка. Затова е по-добре да се обърне внимание на автомобили с атмосферни двигатели, с ръчна или класическа хидромеханична скоростна кутия. При избора е добре да се обърне внимание на тези модели, които се използват успешно като таксита или в корпоративни паркове”, съветва вицепрезидентът на „Националния автомобилен съюз" - Янг Хайтзир.

Той допълва, че всяка повреда в автомобили като Porsche Panamera, Cayenne, Range Rover или BMW ще удари сериозно джоба на собственика. А тези коли са натъпкани с електроника, което ги прави и по-уязвими към поява на различни проблеми.

Според Хайтзир, в масовия сегмент е за предпочитане да се обърне внимание на модели, които са разработени не само за Европа, но и за други региони, в които пътищата традиционно са в лошо състояние. Съответно, е добре да се избягват малките турбомотори и вариатори (CVT), тъй като тяхната конструкция е много по-сложна.

Като пример се посочват по-старите модели на Toyota, които сякаш изглеждат с 10-15 години изостанали от конкурентите си, но пък предлагат висока надеждност на компонентите и задвижващите агрегати. И точно това ги прави подходящ избор в момента.

Любопитното е, че експертите препоръчват и покупка на електрическо превозно средство, стига инфраструктурата на района, в който се използа, е подходяща. Електромобилите не изискват смяна на ангренажни ремъци или свещи, както и на други консумативи. Освен това, те имат много по-малко проблеми с отказ на двигателя, с който често се сблъскват собствениците на бензинови и дизелови автомобили.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Този път всичко е вярно. Също и марката, която да изберем е вярна. Към нея бих добавил и Хонда.
  • #18
    Селянин ( преди 2 години )
    Ще открия парното и климатика.
  • #17
    Дааа ( преди 2 години )
    Авторът иска да ни обясни че във време на криза,да оставим трактора и комбайната да не се счупят и да грабнем лопатата и сърпа
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредните простоии на Петърчо. Само като видя заглавието и ми е ясно какви идиотизми ще прочета. Кола с нови технологии има повече елементи, които теоретично могат да се повредят. Но всяка нова технология носи оптимизация и икономичност, изчистване на проблеми. Така че да се твърди, че старите технологии са по-подходящи в кризата е нелепо и едностранчиво. В някои аспекти (например прости средства за стопанска дейност) старите технологии може да бъдат интересни, но не и като цяло.
  • #15
    Metal ( преди 2 години )
    JDM - това е, един път го пробваш и после не може да те откажат
  • #14
    До 13 ( преди 2 години )
    Не, не си прав защото хората говорят за автомобили, не за френски недоразумения.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Демек бях прав, че дъртия ми Сценик 1.6 к4м е по-добър и от най-лъскавия турбиниран Мерцедес
  • #12
    Сас ( преди 2 години )
    Статията можеше да е много по интересна - да се покаже някаква статистика за нова, но среден клас / почти нова, но премиум, обезценяване на различните класове, както и анализ на цените в БГ и чужбина. Но това е сериозна журналистика, което не е в стила на Автомедия
  • #11
    Жони ( преди 2 години )
    Тази, в която само зареждам бендзин
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Най добрата кола е служебната
fallback
Последни