fallback

Какво е бъдещето на малките автомобили?

Електрификацията кара производителите да търсят различни решения за ниските сегменти

В продължения на десетилетия малките автомобили представляваха сериозен дял от продажбите в Европа, тъй като бяха идеалното превозно средство за голяма част от градовете. Те са маневрени и икономични, което им дава сериозно предимство пред останалите предложения на пазара. Постепенно обаче те се превръщат в сериозно предизвикателство за производителите, тъй като печалбите от тях са малки, а внедряването на нови технологии ги оскъпява и ги прави все по-трудно продаваеми.

В новите условия на електрификация на индустрията, когато светът се насочва към по-скъпи електромобили, а стандартите за безопасност се покачват, бъдещето на малките коли е поставено на карта. Много производители вече се отказват от такива автомобили, защото не могат да постигнат цена, от която да печелят. Друг пък продължават да залагат на тях поне до 2025 г., когато ще бъде въведен новия екологичен стандарт Евро-7. А какво ще стане след това, предстои да видим.

Имат ли бъдеще малките коли? (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    До 3 ( преди 2 години )
    Но разликата в цената между малките и големите остава значителна а и да свалиш емисиите до едно и също ниво на 1.5 литров ДВГ на кола тежаща 1.5 тона струва повече отколкото на 1.0 литров на кола тежаща 1.2 тона например. Дори при хибридите Корола хибрид е доста по-скъпа от Ярис хибрид и Ярис е много по-продаван в Европа
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Малките коли ще останат защото са евтини и поради това предпочитани от кар шеринг компаниите защото се изплащат бързо а много хора ползват кар шеринг щото нямат пари да купят и подържат собствена кола.Кар шеринга в БГ е пълен с новото Клио и новото 208 и ситроен ц3 все еврини малки градски коли
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    Ти въобще прочете ли статията? Едно е да вдигнеш цената с 5000 евро на нещо което струва 15 000 евро, но съвсем друго е да вдигнеш цената с 5000 евро на нещо, което струва 100 хиляди евро. Ако вторите въобще не ги бърка или пък могат да слязат в по-нисък ценови клас, първите нямат голям избор и ще продължат да си карат стария автомобил или да купят някой от по-висок клас, но втора употреба. .Няма как да влязат в топ 10, ако не се произвеждат въобще.
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Ще изчезнат ама някой друг път даже стават по-стабилни за миналата година 8 в топ 12 са от малките. По-големите с ДВГ пък да не са евтини пак са си значително по-скъпи когато са в по-мощен вариант
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Пригответе се психически, че през следващите няколко години малките нови автомобили ще изчезнат от пазара, но все пак след време ще се върнат да преживеят своя Ренесанс като електромобили. Засега производството на малки автомобили с ДВГ ще е скъпо и нерентабилно. От друга страна производството на електромобили е спънато от недостига на батерии, а производителите предпочитат да вложат наличните в най-големите и скъпи автомобили с голяма надценка. Ще правят малки, когато останат батерии за тях ...
fallback
Последни